fredag den 18. marts 2011

Når jeg nu ikke kan se X-Factor

... så kan jeg jo lige så godt opdaterer jer om anden halvdel af dag 1 i Prag.


Efter at have pakket ud og slappet lidt af på hotellet i eftermiddags, kom Renata og Gabina tilbage og hentede mig. Vi kørte ca. 15 minutter gennem bla. ambasade-kvarteret med store flotte bygninger og alverdens flag alt efter hvilken ambasade, der gemte sig bag murene. Nogen af ambasaderne var stærkt bevogtede (bla. den israelske), mens andre bare lignede almindelige villaer.

Efter lang tids søgen i små snævre gader, fandt vi endelig et sted at parkerer og vi gik til fods gennem den smukke gamle by. Jeg har været i Prag adskillige gange før, så det var gensyn med kendte steder og jeg nød turen.

Da jeg spurgte hvad dette var, fik jeg at vide, at det var et monument over nogen døde mennesker :-D


Karlsbroen

Og mere Karlsbro


Det skulle bringe held at røre ham her...
Efter et par timer i centrum, kørte vi tilbage til det hotel hvor jeg bor. Lige rundt om hjørnet, ligger en charmerende gammel pub, hvor man kan få en stor portion rigtig lækker mad til under 100 tjekkiske kroner (100 danske kroner = 327 tjekkiske). Fantastisk atmosfære og charmerende omgivelser. Det eneste der er noget uvant for en dansker er, at man ryger indendøre på et spisested!

Renata og Gabina

Nu er jeg tilbage på hotellet. Mine værtsfolk har en lang aften foran sig med at gøre hallen klar til i morgen.

Dag 1 i Prag har været god og nu glæder jeg mig til at skulle dømme HTM og Freestyle i morgen!

Ingen kommentarer: