tirsdag den 15. marts 2011

Crufts, fredag (Border Collie dag på Crufts)

Endnu en tidlig start fra 'the fields' og det var godt, for snakken i bilen på vej til NEC gik så lystigt, at vi glemte at skrue op for lyden til GPSen og derfor kørte vi forbi adskillige frakørsler, som vi egentlig skulle have benyttet og vi endte med at køre hele vejen rundt om Birmingham inden vi endelig ankom til Crufts. Men der er jo som bekendt intet der er så skidt, at det ikke er godt for noget og omvejen førte os uden om den betalingsvej, som vi ellers kørte et kort stykke på, så vi slap for at betale £4 for at køre ca. 5 kilometer!

En kuldsøster til Sidsels Border Collie.

Biscuit blev i bilen i Car Park West. Han havde brug for en lang dag i fred og ro. Han var stadig ikke sig selv efter rejsen og endnu en dag i hallen havde ikke gavnet ham. Der var dømt totalt afslapning for ham.

Littlethorn Kia

Fredag var Border Collie dag på Crufts og vi startede med at sidde ved udstillingsringen og se de første udstillingsklasser. Jeg så nu kun en klasse Veteran Bitch, som Robbies barnebarn Littlethorn Kia vandt. Derefter tabte jeg tålmodigheden og vendte tilbage til shopping- og HTM verdenen. Udstillingsklasser med 20 - 30 hunde kan være en langsommelig affære at se, men det var dejligt at hilse på en masse gode venner fra udstillingsverdenen. Det var også dejligt, at mange kom for at hilse på mig og udtrykke deres sorg over at Robbie ikke er her mere og enkle kom for at vise mig hans efterkommere.

Robbies barnebarn

Sidst på formiddagen gik vi ind for at se den engelske HTM finale og atter forlod vi Arenaen med en følelse af, at ikke alle fik de placeringer de fortjente. Gilla Läget! Men igen nød jeg at se en masse flot live HTM!


Eftermiddagen stod på mere shopping og hygge med HTM vennerne ved bænkene. Sidsel gik på shopping på egen hånd og det er ikke en god ide! Jeg ved ikke om hun troede, at min bil kunne pustes op, så der blev mere plads i den, men jeg er sikker på, at hun fandt ud af, at det ikke var tilfældet ;-). Heldigvis trådte Lisbeth og Karsten, der var på Crufts for at udstille deres hunde, til og tog hendes nye bur med hjem. Tak Lisbeth og Karsten!
Shopping!

Legetøj specielt designet til store og voldsomme racer.

Der er ikke det, man ikke kan få på Crufts.

Bling i lange baner

Madskåle med 'diamanter' - kun på Crufts!

Sidsel brugte timer på at finde det rigtige halsbånd/line sæt.

Vi så også en ny hundesport, som jeg ikke har set før. Cani-X. Det lignede ski-løb med hunde foran, blot uden skiene. Interessant, men meget støjende.



Cani-Cross på storskærmen.

Hjemme hos Bob og Alison om aftenen var alle trætte og jeg skulle konkurrere næste dag, så alle var interesserede i at komme tidligt i seng. Vi spiste middag sammen og derefter kørte Sidsel og jeg op i det hus, som vi boede i. Vi pakkede næste dags udstyr og gik tidligt i seng.

Tidligt i seng - god nat!

Ingen kommentarer: