lørdag den 8. august 2009

Dansense færøske hunde

Jeg er netop kommet tilbage til hotellet efter en lang dags undervisning. Vi var i gang fra kl. 9 til ca. 17, men det føltes slet ikke som lang tid, fordi handlerne var interesserede og glade og hundene super dejlige.

Vi startede med et par timers teori. Lidt mere end sædvanligt, for disse handlere kan ikke bare tage på kursus igen i næste uge og få flere in-put. De er nødt til at forstå sporten for selv at kunne arbejde videre.

Derefter var alle ude og træne deres hunde og dem selv til at optræde med et 45 sekunders program til 'In These Shoes'. Jeg tror, at alle fik en helt ny respekt for hvor meget det kræver at kunne lave et veludført dog dancing program. Men når det er sagt, så gik det faktisk imponerende fint. De færøske hunde jeg havde på holdet var generelt veltrænede og deres handlere var dygtige hundefolk. Det var en fornøjelse at undervise dem.

Vi gik tilbage og fik lækker suppe til frokost inden vi tog endnu en runde teori. Så ud og arbejde med de lidt vanskeligere tricks inden vi sluttede med en spørgerunde.

Jeg har set nogen rigtig dejlige hunde i dag.
Zimba... den skønnest zoble Border Collie, der arbejde med hvem som helst og som altid gjorde sit bedste. En bedårende Chinese Crested. En herlig 3-benet Italiensk Mynde med den vildeste arbejdsiver og et herligt åbent temperament. Og Meg den blå-øjede Border Collie - som jeg lånte når jeg skulle demonstrere øvelser og som simpelthen ikke kunne få arbejde nok. Dido var selvfølgelig en stjerne - men hun er jo Biscuits barnebarn, så jeg er nok lidt forudindtaget :-D.
Jeg ville gerne nævne alle holdets hunde, for de var alle skønne, men min hjerne er gået i 'ZZZZZZzzzzz mode', så jeg er ikke i stand til at huske dem alle. Det er ikke fordi jeg var mindre imponeret over dem :-).

Dejligt at deltagerne aftalte at mødes igen og arbejde videre - det er så svært at holde gejsten oppe, hvis man er ny og helt på egen hånd. De færøske handlere har brug for hinandens støtte og hjælp.
Men i det har vi alle vel i virkeligheden.. - brug for en god træningspartner...

Nu hvor jeg er alene og ikke mere 'på', kan jeg for alvor mærke hvor træt jeg er. Men jeg er også tilfreds oven på en rigtig god dag og jeg glæder mig til at skulle igang igen i morgen.

Ingen kommentarer: