lørdag den 15. maj 2010

Royal Canin Show Dag 1

Lokaludsigten fra DMI for Fyn: Overskyet med en del regn østfra, som en overgang kan blive ret kraftig. Temp. omkring 10 grader, og let til frisk vind fra nordvest, ved Østersøen op til hård vind.

Det var med bange anelser jeg kiggede ud af vinduet da jeg vågnede i morges... Vejrudsigten for lørdag var ikke just opmuntrende og Helle, hundene og jeg skulle være ude det meste af dagen. Vi skulle optræde ved Royal Canin Show på Royal Canin Arena ved Odense.

Og hold da op, hvor føler vi os heldige! Det var koldt og blæsende - absolut, men ikke så meget som en dråbe regn før ved 13.30 tiden, hvor vi havde pakket sammen og var klar til at køre mod Sjælland igen! Phew!


Og Royal Canin Show var en god oplevelse. Vi følte os velkomne og tingene fungerede optimalt. Tidsplanen holdt og der var styr på DJ, mikrofoner og det hele. Herligt sted at optræde - tusind tak til Royal Canin for invitationen til at komme.

Vi nåede ellers at få lidt kold-sved på panden på vej til Odense. Lige efter broen kiggede jeg om bag i bilen og spurgte stille og roligt "Hvor er teltet henne?". Farven, der forlod Helles ansigt var svar nok... Teltet var ihvertfald ikke i bilen på vej til Odense sammen med os! Ganske kritisk ikke blot pga. det lovede regnvejr og dermed følgende våde hunde, rekvisitter, kostumer og bure, men også fordi vi slet ikke kan lave vores show uden et omklædningsrum lige ved siden af ringen. Når Helle og jeg optræder sammen, skifter vi kostume og hund på ca. 4 minutter mellem vores programmer! Vi nåede at danne ganske realistiske billeder i hovedet af os selv, der strippede og skiftede tøj i fuld offentlighed lige ved siden af ringe - det var ikke en rar tanke!
Heldigvis var det endnu en ting Royal Canin havde helt styr på. De stillede straks et telt til rådighed for os og alle bekymringer var gjort til skamme.

Ud over div. opvisninger og foredrag, byder Royal Canin Show også på stande fra div. special-klubber, forretninger med hundeudstyr, agility stævne og lure cursing og de har også åbent i morgen. Absolut en køretur værd, hvis ikke man ved hvad man skal bruge sin søndag på.


Stande med alverdens hundeudstyr

Special-klubberne var mødt talstærkt op.

I baggrunden ses agilitybanerne

Da vi ankom, var adfærdskonsulent Dorthe Odefey i færd med at vise hvordan man kan forebygge problem-adfærd. Hun gjorde det rigtig godt og en af hendes pointer var, at mange af de øvelser hun viste ikke havde noget praktisk formål, andet end at give hunden kvalitetstid og udfordringer sammen med sin ejer og det er i sig selv et godt formål.

Dorthe Odefey med Ulvehunden og hendes kursister med Jack Russel terriers

Royal Canin Show bød også på katteudstilling. Og åbenbart er katteejere lige så fjollede som hundeejere med at købe bling og udstyr til deres dyr, så der var boder med alverdens legetøj og nips, som intet katte-hjem kan undvære!


Under hele showet gik to 'rapportere' rundt på pladsen og interviewede deltagere og publikum og det blev transmitteret live ud over hele pladsen. Helle og jeg blev også interviewet om vores HTM og det trak virkelig publikum til. Her er det en katteejer, der fortæller om sin kat.

Beredskabstjenesten var der og viste deres redningshunde arbejde. Robbies søn Nico (Smedegården's Robbie the Skywalker) er redningshund, så jeg havde håbet, at han ville være der, men det var han desværre ikke.

Redningshunde må ikke være bange for at kravle over...


Og de skal kunne komme ind i selv meget små og trange huller


Og så var det os! Showtime!
Jeg startede med at fortælle lidt om sporten og vores hunde. Beat hjalp mig med at vise de 10 heelwork positioner og forklare lidt om HTM og Biscuit hjalp mig med at forklare om Freestyle.

Beat viste heelwork


-Og Biscuit viste freestyle

Og når nu Biscuit alligevel var i ringen, kunne vi jo lige så godt starte med 'Its a Hard Knock Life'. Den lille sheltie fyr var rigtig glad og oplagt. Han lavede en super opvisning.



Mens jeg skiftede tøj og hund bragte Helle og Cookie 'Skookian' til live igen. Ham Gustav Winkler kan nu noget med jungle musik ;o).
Jeg så ikke meget af Helle og Cookies program, men Cookie havde åbenbart lavet sit eget store finale-nummer, ved at bide sig fast i den pind, der er deres rekvisit, og trække indtil den knækkede! :oD

Whisper og Apollo 13 var næste nummer. Whisper var på og glad, men jeg følte at mine ben var meget meget tunge i det våde jord og med gummistøvler på. Bedre fodtøj i morgen! Jeg følte mig meget lidt elegant!


Helle og Doggie viste 'Shine' mens jeg skiftede tøj og gjorde klar til Tarzan Mama Mia.

Og sidste hund i ringen Beat. Han er ung og opvisninger som denne er super træning for ham. Han arbejdede rigtig fint og var glad i ringen. Dejligt!




Og så kom regnen!!!!
Da vi kørte hjem stod jord og himmel i et og sigtbarheden var elendig! Godt vi ikke var længere væk end Odense og godt, at vi nåede at blive færdige med vores show inden det gik løs!

Hundene sov godt på vejen hjem. De har nu fået mad og er 'gået i seng'. De lader op til morgen-dagens performance. For i morgen går det løs igen og vi glæder os.

Beat - ZZzzzzz

Biscuit

-Og Cookie

Ingen kommentarer: