tirsdag den 6. september 2011

UK Dag 1 - afrejse

Nej, det var ikke de biler vi kørte i :-)
Jeg stod tidligt op mandag morgen og følte egentlig, at jeg havde massere af tid... men før jeg vidste af det, var klokken 12 og jeg havde ikke nået halvdelen af det jeg gerne ville nå... Men jeg havde også brugt en del tid på, at komme mig over mit nær-hjertestop, da jeg ikke kunne finde mit pas 1 time før afgang!!!!

Whisper havde haft dårlig mave - rigtig rigtig dårlig mave - hele weekenden og var stadig meget mat i sokkerne mandag morgen. Ikke rart med tanke på den 24 timers rejse inkl. 17 timer i bilen på færgen! En ven foreslog imidlertid Pet-Peak Digest og hold da op et mirakel middel. Hele weekenden havde afføringen sprøjtet ud i stinkende vand-agtige eksplosioner. 7 timer efter første behandling med Pet-Peak Digest, kunne vi rent faktisk samle fast afføring op efter ham op havnen i Esbjerg. WOW! Jeg er imponerent!!! En weekend på skånekost og Pro-Kolin havde overhovedet ikke hjulpet.


Hundeluftetur i Esbjerg.
Søjlen viser vandstanden under div. stormflode.


Line-kaos!
Beats chip bliver tjekket ved ind-check
Vi gik en god tur på havnen i Esbjerg inden vi tjekkede ind. Ved 18 tiden kørte vi ombord på færgen og fik os indkvarteret i vores kæmpe 6 personers kahyt uden nogen sidde-pladser. En time senere kunne vi lufte hunde for første gang. Alle havde det godt og virkede glade både for at komme ud af bilen og for at hoppe ind i den igen.




Dagens sidste luftetur var kl. 23, så vi havde nogen timer af slå ihjel. Vi spiste aftensmad, Helle kæmpede med sin kusntige cigaret (ryge-stop dims), som var gået i stykker allerede inden hun havde brugt den første gang og vi så film.

Helle hygger sig med sin ryge-dims mens den endnu virkede lidt.
Aftensmad

Hygge med film
Kl. 23 luftede vi hunde, der stadig havde det godt og så gik vi i seng. Vi blev vugget i søvn af nogen ret voldsomme bølger!

Kl. 7 var det op igen - hundeluftetur kl. 8.15. Alle havde det godt og var glade for at komme ud. Alle tackler rejsen rigtig godt. Det er Hero og Jazz' første lange rejse, men de tager det så fint og nyde alle oplevelserne.

Morgenhygge med mere film
Nu sidder vi i Cafe Lighthouse ved noget 'ikke så hurtigt' internet. Det vipper stadig en del og det er de vildeste bølger, der slår ind over skibet, men det er ok. Ingen søsyge :-).

Kl. 13 dansk tid (om 3 timer) skulle vi ankomme til Harwich og så går turen til Linton, hvor Hero, Jazz og Doggie's opdrætter bor.

1 kommentar:

Kath Hardman sagde ...

Good to see your journey went well :-)