mandag den 27. juni 2011

Færøerne Dag 4

Bob
Jeg sidder på mit hotelværelse. Alt er pakket og klar. Om 50 min. kommer Bjørg og henter mig for sidste gang - hun skal køre mig til lufthavnen. Kl. 11 letter mit fly (hvis alt går planmæssigt) og jeg skal tilbage til Danmark - hjem til mine egne hunde :-)

Molly
Træningen i går gik rigtig fint. Vi startede med en times klikker træning fra kl. 10 - 11. De fleste hunde havde stadig svært ved at tilbyde nogen form for adfærd. De ventede tålmodigt på, at deres ejer skulle vise dem, hvad de skulle gøre, men der var et par af dem, der kom rigtig godt i gang. Især en lille Italiensk Mynde Blixen blev grebet af ideen.



Kl. 11 startede 2. del af HTM kurset. Vi startede med at se video af forskellige programmer og bagefter skulle deltagerne selv koreografere, lærer og vise et program. En del havde for 2 dage siden aldrig set et dog dancing program før, så det var super imponerende, at alle rent faktisk endte med at gå i ringen og vise et program. Super flot! Især fordi det var ret grænseoverskridende for dem... En kommentar da jeg spurgte hvem der ville starte var "Det kan jeg godt, vi skal jo alle samme igennem det, så jeg kan lige så godt få det overstået..." Hmmmmm :-D

















Efter en frokost pause i helt utrolig smukke omgivelser, kørte vi ud til en agilitybane på den anden ende af øen. Den stod langt ude på en mark, indkranset af fjelde på alle sider - wow! Vanvittig smukke omgivelser til træningen. Men man skulle køre over et ret bredt vandløb for at komme ud til banen - yiks - godt Bjørg har en 4 hjuls trækker!









Hold da op, hvor er der bare sket meget med hundene i de dage, hvor jeg har været her. De kan nu løbe små baner og de kan tage næsten alle forhindringer. Jeg håber virkelig, at de finder et sted, hvor de kan have deres bane stående permanent, så de kan få rigtig gang i træningen.





Vi startede i øvrigt dagen med en lille knock out konkurrence, som blev vundet af Nina med Dido :-)




Efter en lille pause på hotellet, blev det en sen men hyggelig aften hos Nina og hendes mand Jens. Kl. 11 var jeg tilbage på hotellet og begyndte at pakke...

Nina passer lille Blixen, så hende fik jeg lov til at hygge med igen om aftenen :-)
Og nu er det så tid til hjemrejsen... Tak til DKK Kreds 12 for et spændende og super hyggeligt ophold

Ingen kommentarer: