lørdag den 18. juni 2011

DKK Valby

Beat
Vi er lige kommet hjem fra DKKs konkurrence i Valby og hold da op, hvor er vi trætte!

Jeg stillede op med 3 hunde - Beat og Biscuit (også kendt som "De to B'er") i Freestyle kl 3 og Hero i Freestyle kl. 1. Det var hans debut!

Beat blev Dansk Freestyle Champion

Beat var første hund i ringen. Han gjorde det godt. Ikke vores bedste performance, men James Bond ville ikke være pinlig berørt over vores fortolkning af ham ;-). Lille Beat blev nr. 2 i klassen og fik sit 3. freestyle certifikat. Han er nu Dansk Freestyle Champion.

Biscuit var fantastisk. Jeg kan ikke huske, at jeg nogensinde har set ham arbejde så præcist og ved sådan en energi. WOW! Det var fantastisk. Desværre fik han øje på en lille pige ved ringsiden, som han ville hilse på. Jeg havde ryggen til ham, så da jeg opdagede det og kaldte ham tilbage var det for sent. Han havde været ude af ringen. Øv! Men jeg kan faktisk ikke være rigtig skuffet over det, for følelsen af total samhørighed og samarbejde overskygger det. Trods alt, er det det, det hele handler om. Rosetterne er kun til vores ego.

Hero vandt FS kl. 1

Hero gav mig også en rigtig WOW oplevelse. Under opvarmningen, var han totalt oppe og køre over hele udstillings stemningen og alle de folk og hunde, der var rundt om ham. Han fløj rundt og kunne slet ikke fokuserer på arbejdet. Det tog 5 - 10 minutter at falde ned og da han gik i ringen, var han 100% fokuseret. Han arbejdede super præcist og super hurtigt. Jubiiii. Han vandt sin klasse.



Helle og Jazz

Søster Jazz havde også debut i dag i HTM kl. 1. Hun var også super god og enormt tændt. Hun blev nr. 2 i klassen efter deres ældre kusine Wave.
WOW sikke et søskende par, vi har fået her :-).

Normalt fejre vi jo altid en ny Champion titel med en Happy Meal fra McDonalds, men hvad gør man, når den hund, der har opnået titlen ikke vil spise???? Så køber man selvfølgelig en pivdyrs-burger i stedet :-)



Hero fik et fedt Tillykke med debuten kort + gave fra kusine Wave. Kortet var helt vildt fedt. Det var en masse cykel-hjelme og så en motercykel styrt-hjelm. Inden i stod der: "Han bliver som på billedet... En med lidt mere fart på end de andre!". Og det er der noget om... Lige nu kører han ihvertfald med 120 i timen hele vejen igennem! Lad os håbe, at han bevarer den energi og det drive.



Hero var også meget glad for gaven fra Wave og han var lidt skuffet over, at jeg mente, at han har fået guf og ektra belønninger nok i dag, så han må vente med resten til i morgen, men det er nu mest fordi, jeg ikke gider dårlige maver i nat!



En fantastisk dag med flot dog dancing fra alle ekvipager. Tak til dommere og deltagere :-)

Bridie havde den bedste dag. Hun sad på skødet af Helles tante under et varmt tæppe. Jeg var lige ved at glemme hende, da jeg skulle hjem, fordi hun bare sad og puttede.

Ingen kommentarer: