fredag den 24. juni 2011

Færøerne Dag 1

Kl. 8 i morges started den lille sorte (min bil) mod Kastrup via Næstved for at sætte Bridie og Biscuit af hos min far og via Lille Skensved for at sætte Hero og Whisper af hos Helle (Jazz havde valgt at komme i løbetid samme morgen - yipeeeee).

Kl. ca. 10.30 ankom jeg til Kastrup Lufthavn. Jeg fik checket ind, kom gennem security og havde så lige tid til at få lidt morgenmad inden boarding kl. ca. 12.

Tiden i flyet blev brugt på, at læse op på dagens undervisning.

Flyveturen til Vagar gik problem frit. Jeg så Danmark forsvinde i skyerne under mig, og da jeg næste gang fik visuel kontakt med landjorden, var det klippe-toppe og fjeldskråninger, der prægede landskabet.

Danmark forsvinder under mig!

Færøerne kommer til syne mellem skyerne.

Bjørg mødte mig i lufthavnen og kørte mig til hotellet, hvor vi fik checket ind og derefter tog hun mig med til centrum af Torshavn, hvor vi lige kiggede ind forbi Fridas kunst værksted fik sagt hej til Frida (der er formand for Kreds 12) og den skønne Italienske Mynde Blixen.

Hotel Streym



Der er en lille note på væggen uden for hvert værelse, der siger lidt om værelset  - meget underholdende.

Her bor jeg!



Derefter var det spisetid og vupti så var tiden fløjet afsted. En halv time på hotellet til at pakke undervisningsmaterialer og gør klar og så afsted til turens første undervisning.

Torshavn

Aftenen gik med klikkertræning og jeg tror, at handlerne fik øjnene op for, hvor vigtigt det er, at de er præcise i deres budskab til hunden (klikket) og at de får øget kriterierne, så de ikke fastholder hunden i det den allerede kan, men faktisk får noget udvikling.

Det var skønt at gense gamle bekendte fra mit første besøg på Færøerne og selvfølgelig var det rigtig dejligt at se lille Dido og hendes ejer Nina. Nina og jeg lærte hinanden at kende, fordi Nina bad Liselotte Christensen fra DKK om hjælp til at finde en god sheltie. Liselotte var vild med Biscuit, så hun henviste Nina til mig og jeg henviste til Biscuits barnebarn Dido :-).

Biscuits barnbarn Dido

Dido er en herlig lille sheltie - smuk, arbejdsivrig og et herligt temperament.

Den var lidt over 9, da jeg var tilbage til hotellet. Jeg besluttede at gå ned og kigge ud over vandet og lige slappe lidt af i mit eget selskab inden jeg gik i seng.

Få minutters gang fra hotellet, ligger det gamle fort smukt placeret ned til vandet, så det var der aftenturen gik hen,











Og dagens bedste nyhed! FCI har meddelt, at vi kan afholde Open European Championship i Danmark i oktober. Så selv om jeg er langt væk hjemmefra, måtte jeg naturligvis lige opdaterer OEC bloggen med de fantastiske nyheder.

Ingen kommentarer: