søndag den 13. november 2011

NM træningen er stadig i fuld gang!

Lige som sidste søndag, havde jeg en NM træningsaftale med Helle og Jette i dag. Vi skulle mødes her i Sorø, så jeg havde travlt med at lave kaffe mv. Det fandt Hero ret kedeligt, så han besluttede at snuppe sig en snack... Nemlig den tube Pets Peak Digest, der lå på bordet, fordi Whisper har haft lidt dårlig mave... Mmmm - jeg håber godt nok, at plastic'en kommer ud igen i den anden ende!!!!


Vi startede med at træne Whisper. Jeg har lavet en ny start på hans program og det er så småt begyndt at virker, men det er fint nok, at vi har et par uger endnu, så den virkelig kommer til at sidde fast.

Addi var næste hund på banen. Der er et par små-ting, der aldrig rigtigt har fungeret i deres program og da jeg dømte dem ved OEC bemærkede jeg virkelig hvor meget, det betyder for deres indhold og sværhedsgrad, derfor ændrede vi en lille smule på deres koreografi. Ikke meget, men hvis de får det til at fungerer, så kommer det virklig til at betyde noget for helheds-indtrykket.


Da Addi havde fået nok, var det Heros tur. Hold da op en lille slider han er. Vi afprøvede den ene koreografi ide efter den anden og han knoklede bare der-ud-af. Da vi havde koreograferet 2½ minut besluttede vi at stoppe og fortsætte en anden dag. Hero kunne simpelthen ikke mere og vi andre ville også gerne videre... Der var jo mange hunde endnu. Men hans nye program bliver rigtig fedt tror jeg og han er bare sådan en lækker hund. Jeg måtte virkelig huske mig selv på hvor ung han er, for det er så let at forvente alt for meget af ham. F.eks. var jeg lige ved at lægge en masse bagbens arbejde ind, da det gik op for mig, at han endnu ikke er 1½ år gammel. Han er en stor tung hanhund, så han skal tidligst lærer at stå på bagben, når han er et par år gammel... slet ikke endnu! Arbejdsglæde og drive frem for alt - det andet skal nok komme senere. Vi har aftalt, at vi skal danse samme indtil Hero fylder 17, så vi har god tid til at gøre alle de ting vi gerne vil :-)

Så var det søster Jazz tur. Hun skal også have nyt program, så vi koreograferede, lyttede til musik, snakkede og lyttede igen... Og alt imens vi gjorde det, så tømte Jazz træningstasken for legetøj og spredte det ud over hele pladsen, ødelagde sit trække-reb og slæbte Jette rundt på banen... Jow da, hun havde det festligt!
Og vi fik en super fed koreografi klar til hende. Nu har Helle noget at se til, de næste par uger.

Addi på banen igen, for at teste de nye ideer. Jep - det virkede fint. Perfekt, så skal det bare lige forstærkes gennem de næste par uger, så det sidder lige i skabet ved NM!


Beat! Woooohooooo der er fart på! Jeg vil afsted til NM lige nu, for Beat virker bare så klar! De nyeste ændringer i hans program fungerede perfekt i dag.

Doggie - Mmmm hun er også super klar, enormt motiveret og så præcis!


Og lille Biscuit... Argh!!!! Han toppede for ca. 14 dage siden, så træningen er bare så svær med ham lige nu. Han må ikke begynde at kede sig, men jeg skal heller ikke skabe problemer ved at begynde at rode med noget der fungerer og vi er også nødt til at træne, for ellers ryger præcisionen. Argh!!!! Norge koooooooom nuuuuuuu! Vi vil afsted!!!!!!


Phew! Vi mødtes kl. 11 og kl. var 17 da vi tog afsked. Lang men herlig dag. Tak for støtten og opbakningen Helle og Jette!

Hero siger også, at det har været en god, men trættende dag :-)

Ingen kommentarer: