lørdag den 5. november 2011

BCKs Oktober arrangement


D. 1 og 2. oktober løbe BCKs årlige oktober-stævne af staben.

Sini Eriksson skulle undervise og hun ankom allerede fredag eftermiddag, hvor Helle, Johanna og jeg også mødtes i hallen, for at gøre den klar til konkurrencen.

Hallen fredag aften

Lørdag var konkurrence-dag. Jeg stillede op med Hero i HTM kl. 1 og FS kl. 2 og med Whisper i HTM kl. 3. Hero var super dygtig og vandt begge sine klasser. Whisper var også en god fyr og blev nr. 3 i klassen. WOW!



Hero blev Årets Hund i BCK i Freestyle kl. 1 og 2 og nr. 3 i HTM kl. 1. Beat blev Årets Hund nr. 2 i Freestyle kl. 3.

Hero
Dagen efter stod den på kursus med finske Sini Eriksson. Vi havde inviteret hende, fordi vi gerne ville høre hvad hun havde at sige om motivation. Hun har selv to super motiverede sheltier, der kan arbejde i timevis uden at sætte farten ned.

Sini og Sonic
Jeg havde taget Hero med på kurset og det var super dejligt at have en hel dag med fokus op ham. Han er virkelig en skøn arbejdshund. Han vil bare så gerne og han giver sig altid 100%.

Skønne Hero
Træningsdagen var god og Sini havde nogle interessante ideer, som jeg sagtens kan se Hero få gavn af, men vi fik ikke så mange ideer, der kunne motiverer hunde, der ikke er naturligt motiverede. Ikke desto mindre nød jeg dagen - både fordi det der skete på 'gulvet' var inspirerende, men også fordi det var dejligt at have en dag sammen med en masse mennesker, der elsker dog dancing og hunde lige så meget som jeg gør.





Kurset handlede i høj grad om at få hunden i 'high drive' og så lærer at styrer den i det mode. Hero er naturligt i high drive når han arbejder, så når man kører en hund, der allerede hører højt, endnu højere på, så bliver det intenst! Så dagens drama var, da Hero totalt tændt, tog fejl af min hånd og bolden. Han var så tændt, at han ikke mærkede, at han bed forkert, så han bed til. AV AV AV! Heldigvis stod Lizza, Katha og Pia parate med førstehjælpskassen. Men... Seriøst AV!


Super fed dag med god stemning og en masse læring, snak og grin. Tak alle sammen.






Ingen kommentarer: