tirsdag den 25. januar 2011

VM 2011 i Paris

Kort før jul blev jeg ringet op af en dame, der på engelsk præsenterede sig som Michele Garcia. Hun ringede på vegne af Fransk Kennel Klub fortalte hun og hun ville høre, om jeg ville være dommer ved Verdensmesterskaberne i HTM og Freestyle i Paris i 2011. Øhhhh JA!!!!! Selvfølgelig ville jeg det - sikke en ære at blive spurgt.



Siden har vi ventet på, at formaliteterne skulle gå i orden. Fransk Kennel Klub skulle bede DKK om lov til at invitere mig og DKK skulle bekræfte, at jeg er uddannet dommer og kvalificeret til at dømme så vigtig en konkurrence. Det gjorde de heldigvis og i går opdaterede Frankrig deres hjemmeside med en introduktion af den første dommer.

Jeg ser det som en stor ære, at få lov til at dømme et verdensmesterskab og timingen kunne ikke være bedre. 2011 ville formentlig (hvis Biscuit var kommet på holdet) blevet mit første store mesterskab uden Whisper og det havde været rigtig svært. Nu kan jeg nyde det fra den modsatte side af dommerbordet uden et stik i hjertet over ikke at skulle i ringen med min bedste ven og soulmate. Og kommer det et nyt VM for mig og en af Hazyland hundene, så er det ikke før jeg har vænnet mig til, at Whisper ikke længere er en del af det game.

1 kommentar:

Sidsel sagde ...

Et stort tillykke herfra. Fantastisk!!!