fredag den 10. december 2010

På vej til Helsinki og NM 2010

Finland - here we come!
Doggie, Biscuit og Whisper ved en luftballon bygget af træ, som vi så i Sverige

Efter en søvnløs nat stod jeg op kl 2, fik ordet de sidste småting og kl. 3 ankom Johanna sammen med hendes to Border Collier Soda og Spooky. Whisper, Biscuit og jeg blev installeret i hendes bil sammen med al bagagen og så afsted til Solrød. Her mødte vi Helle og Doggie og sammen startede vi turen mod Helsinki - NM 2010 here we come!

Vejret i Sorø/Ringsted havde været forfærdeligt - sne og meget glat føre, men allerede før vi mødte Helle var det klaret op og turen op gennem Sverige gik problemfrit. Der var steder, hvor kun et spor på motorvejen var farbar, men der var ingen tidspunkter hvor vi følte at det var et problem.


Helle og Jette venter på færgen


Vi ankom til Stockholm ved 1 tiden og der mødte vi Jette og Addi, der allerede ventede ved færgen. Hundene blev luftet og fik mad og de to-benede hyggede sig. Snakken gik livligt og landsholdsstemningen steg. Men det var nu en kold fornøjelse!

Jette, Johanna og jeg i Stockholm - jeg med vores lille landsholds-maskot på armen

Lidt over 4 kørte vi om bord på færgen. Johanna og Helle grumlede lidt fordi vi blev kørt ud på et sidespor og ikke fik lov til at køre om bord, men det viste sig, at det var fordi de ikke ville have os op på det vogndæk, der skulle hejses op under loftet under overfarten og det var vi jo egentlig godt tilfreds med.

3 mennesker og 5 hunde i en færgekahyt på størrelse med et kosteskab er udfordrende - specielt når man gerne bare vil have, at hundene får slappet af og ladet op. Jeg er super stolt af vores hunde - de har tacklet det uden nogen problemer. De er nu seje. Og vi andre har vænnet os til at holde tilbage for hinanden og vise hensyn. Det er gået rigtig godt.

Ork - massere af plads... sådan da...


Aftensmaden blev for Johanna, Helle og Jettes vedkommende spist på Ella's (færgens italienske restaurent) og det var ikke nogen succes. Jette fik en voldsom allergisk reaktion og de andre spiste 10 bidder og blev så enige om, at det ikke smagte godt. Jeg var glad for at jeg havde mine boller og rosiner med :o). Min aftensmad var strålende.

Efter maden hyggede vi os med facebook og Johanna fik sin julegave - et vendespile med HTM billeder og det spillede vi adskillige gange. Rigtig hyggeligt, men efter 36 timer eller mere uden søvn, så er det ret svært at koncentrere sig og huske.

Nissepigen og isbjørnen...
Vores nye venner om bord :o)

Allerede ved 22 tiden havde vi været i bad, luftet hunde og var klar til at gå i seng. Mit knæ var (og er) vanvittigt hævet oven på rejsen, så det var godt at komme til at ligge ned. Jeg er godt nok spændt på hvordan det kommer til at gå med at optræde og om jeg overhovedet kan passe nogen af mine 'kokke bukser' til Whispers Ratatouille kostume.

Vi sov godt og vågnede friske og udhvilede fredag morgen. Vinden har taget til, men der er ikke noget med søsyge. Til gengæld krævede det mod at lufte hunde på det spejlglatte skibsdæk med vindstyrker der gjorde, at man var bange for at blæse over bord. Yiks! Ikke fedt!

Om få timer ankommer vi til Helsinki. Vi forventer at køre direkte til hallen, hvor der er træning kl. 13. Her skal vi mødes med resten af landsholdet.

Til syneladende har den belgiske dommer Marleen van Hees vanskeligheder med at komme frem pga. strejken hos Finair. Det bliver spændende hvordan den sag udvikler sig og om Finsk Kennel Klub har en Plan B klar. Reglerne siger jo, at der skal være en dommer fra et ikke nordisk land.

Og lige nu er udfordringen at skaffe 'Der er et yndigt land' på CD... Jep, vi vidste at der var noget vi havde glemt... ups!

Ingen kommentarer: