fredag den 8. oktober 2010

Træning

I går var Hero med et ældre hvalpehold på bytur og det var næsten for stor en mundfuld for ham. For det første var Jazz der også og det var første gang de skulle være sammen uden at kunne lege hele tiden. Det var i sig selv enormt svært for dem. For det andet, så var turen 1½ time lang og hidtil har Hero aldrig gået mere end 45 min. ad gangen. De andre gik hurtigere end ham og gjorde alting hurtigere end ham. Han var udmattet da han kom hjem. Hvis jeg havde tænkt mig om, så havde jeg nok vidst, at det ville være for meget for ham, men man vil jo så gerne ud med sin nye hvalp... Det var god træning - bare for svært og for meget for en 10 uger gammel hvalp.

Hvalpe-bytur i Ringsted
God træning, men for svært for Hero

Så i dag tog vi en bytur, der passede bedre til Heros niveau. God tid til bare at suge lyde, lugte og andre indtryk til sig og kun få små øvelser undervejs. Efter byturen kørte vi til stationen, hvor de 3 voksne hunde fik lov til at træne under fremmede forhold og med forstyrrelser. Fed træning! Og Hero kom med ind og gå i stationsbygningen og han fik set et tog.

Whisper

Beat

Biscuit

Og så kom toget og med det kom Sonja og Tyson. Jeg havde lovet at prøve om jeg kunne hjælpe hende med at stoppe Tysons gøen når han optræder. Vi havde en god træningssession og jeg krydser fingre for, at Sonja med de redskaber hun fik i dag, kan få kontrol over Tysons entusiastiske begejstrings-udbrud.

Sonja og Tyson
 Nu er vi hjemme og hundene - især Hero - sover tungt oven på en god dag.
På Sorø Station

Ingen kommentarer: