onsdag den 27. januar 2010

Tirsdags træning

Helle og jeg havde endnu engang lånt Lyngholm Hundeskoles hal, så vi kunne få trænet uden at hundene kom til skade på det glatte underlag.

Beat havde en super træning. Vi arbejder på et nyt freestyle program og han er virkelig intens og herlig at arbejde med i øjeblikket. Han er top motiveret og begejstret. Jeg er spændt på hvad der sker, når der kommer publikum på. Det har jo været det, der slog ham lidt ud i efteråret.
Jeg kan rigtig godt lide hans nye program og det passer godt til Beat.

Whisper og jeg havde ikke en god dag. Vi kunne lige som ikke rigtigt 'finde' hinanden. Det fungerde bare ikke. Enten var det bare en af 'den slags dage', eller også generede kulden ham. Kulden generede helt klart mig og hvem ved... Whisper er 10 år gammel og godt slidt... Hvem ved om han også er lidt stiv og øm, når der er så koldt.

Biscuit var sidste hund på banen. Han var super - totalt tændt og begejstret. Det var virkelig koldt i hallen og da jeg nåede til at træne med Biscuit, frøs jeg så meget, at jeg ikke kunne koncentrere mig. Biscuit havde det sjovt og han fik gået sit nye program igennem et par gange, men det var bestemt ikke målrettet og gennemtænkt træning.

Fuld varme på i bilen på vejen hjem. Jeg må indrømme, at jeg er bekymret over at skulle sidde og dømme i den hal en hel dag ved Lyngholms HTM konkurrence på lørdag. I dag var vi i bevægelse hele tiden - også når vi ikke selv trænede og alligevel blev vi så kolde, at vi næsten ikke kunne holde kulden ud. På lørdag skal jeg sidde stille hele dagen. I hvertfald kan jeg opfordre til, at deltagere og publikum tager advarslerne i PMet alvorligt og sørger for varmt tøj og tæpper!

Ingen kommentarer: