lørdag den 30. januar 2010

Lyngholm Cup 2010

Vi gik i seng til snestorm og vågnede op til bjerge af sne! Ikke lige det vejr vi havde ønsket os til Lyngholm Cup.

Havde jeg bare skullet deltage med mine egne hunde, havde jeg nok valgt ikke at køre til Holbæk, men jeg skulle være dommer hele dagen, så det var ikke rigtigt en mulighed, at blive hjemme. Heldigvis var arrangørene fornuftige. De rykkede første start til kl. 12, så vejene kunne nå at blive ryddet og vi alle kunne køre i dagslys. Super! Man skulle køre forsigtigt, men det var absolut forsvarligt at køre ud og vi kom alle frem i god behold... Selv om enkelte måtte ud med skovlen og grave bilen fri et par gange undervejs.

Hazyland flokken startede dagen tidligt. Hundene skulle jo ikke deltage i konkurrencen, så for dem ville det blive en lang dag i bilen mens jeg var dommer. Derfor tog vi en god morgentur inden vi kørte. Og ved den ekstra tid pga. den senere konkurrence start, blev turen lidt længere.

Beat

Biscuit på toppen af en ordentlig bunke sne

Beat og Biscuit tjekker vejen ud inden afgang...

Turen til Holbæk gik fint, selv om det sidste stykke foregik med 30 - 35 km. i timen. Hellere langsomt men sikkert end grøften!
Vi ankom til Lyngholm ved 11 tiden.


Lyngholm folket havde virkelig gjort en fantastisk indsats for at arrangere en god konkurrence og for at holde os alle varme. Hallen var rigtig flot indrettet med telt og varmkanon. Dommersæderne var dækket med lammeskind og tæpper og vi fik hele tiden forsyninger af varm kaffe. Johanna sørgede for fodvarmere til os alle og hvor utroligt det end lyder, så klarede vi en hel stille-siddende dag ved ude-temperatur uden at fryse.

Konkurrencen skred godt frem. Frokost pause efter HTM klasserne. Tak til Charlotte Lyngholm for dejlig varm suppe. Og derefter i gang med freestylen.

Hazyland flokken kom ud så snart jeg kunne komme væk fra dommerbordet og de havde vist også en ok dag.


Det var tus-mørke da vi kørte fra Lyngholm Hundeskole. Vi kørte inde præmieoverrækkelsen - hundene havde siddet længe nok i bilen og det blev koldt for dem, da solen forsvandt. Så tillykke til vinderne og beklager, at jeg ikke blev for at hylde jer.



Noget af turen var vejene stadig 'spændende', men det meste af vejen gik det problemfrit.



Da vi ankom til Sorø, var hovedgaden spærret og der var en masse lys. Hundene skulle alligevel ud at gå en tur, så vi stoppede ved akademiet og gik op gennem byen. Hele byen var - i anledning af Kyndelmisse - badet i farvet lys, fakler osv. Super flot og rigtig hyggeligt. En dejlig afslutning på dagen...



Sorø Akademis hovedbygning med skolens velgører Ludvig Holberg lysende på gavlen


Torvet



Desværre blev det ikke helt afslutningen på dagen... Afslutningen kom, da jeg var parat til at trille ind ad indkørslen og opdagede, at sneploven havde dække den med kæmpe snebunker, der skulle graves væk INDEN jeg kunne trille nogen steder.

Mange pev i morges over at de skulle grave indkørslen ren inden de kunne køre ud... Mmmm... Det er ihvertfald ikke bedre at skulle gøre det EFTER en lang dag ude i kulden!!!!


2 kommentarer:

Helle sagde ...

Ser ud til at i havde en hyggelig gåtur på vejen hjem :-) men ØV at skulle skovle sne når man kommer hjem efter en lang dag!! Så sætter jeg alligevel pris på at jeg fik det overstået i morges....

Nessie, Queeny og Anja sagde ...

TUSIND TAK for idag... Tak for at du trodsede sneen og fik kæmpet dig både til og fra Holbæk....
Tak for en god dag!!!