lørdag den 14. november 2009

Oslo dag 1

Hjemme på hotellet efter en rigtig hyggelig dag sammen med norske hundevenner. Vejret var ikke helt med os i dag. Træningen foregik i sjap og regn, men heldigvis havde alle - jeg selv inklusiv! - tøj på til det... Og vi ved har jo lært, at der ikke findes dårligt vejr, kun dårlig påklædning... Mmmmm ;o)

Bortset fra regnen, var det en fin dag. Vi fik snakket heelwork træning og links og i morgen skal vi snakke fortolkning, koreografi og selvfølgelig flere træningsideer.

Jeg har haft den sjoveste demo-hund i dag. Når jeg havde brug for at demonstrere en øvelse eller teknik, lånte jeg en staffordshire terrier ved navn Pricilla. Hun var godt nok sød. Totalt tændt og skiftede lyn-hurtigt mellem at ville slå legetøjet ihjel og til igen at være klar til at arbejde. Sej lille hund!

Jeg fik at vide efter træningen, at en af kursisterne havde fået kurset af sin mand i fødselsdagsgave. Hun er brugshundemenneske og havde en super lækker schæfer. Hun havde aldrig hørt om HTM eller freestyle før og i morges, havde hendes mand bare bedt hende pakke hunden og sit tøj og så havde han kørt hende til kursus-stedet på Oslos landbohøjskole! Da hun ankom, anede hun ikke hvad hun skulle. Jeg bemærkede ingenting og hun var positiv og motiveret og gjorde det rigtig god og åbenbart havde hun haft en rigtig god dag.
Men kan I forestille jer at være vant til spor-træning og figurant arbejde og så blive kastet ud i HTM???? :oD

Mine norske værtsfolk sørgede for en rigtig hyggelig aften på Restaurent Egon!!! Opkaldt efter Egon Olsen fra Olsen Banden!!! Coooooooool!!!! :o)

Ingen kommentarer: