lørdag den 28. november 2009

Beats Feet Of Flames

Mit liv med Beat indtil nu har været interessant. Det lyder måske lidt ironisk, men sådan er det ikke ment. Beat er en spændende hund at arbejde med, fordi han er så anderledes end mine andre hunde.

Han er super tændt og bare det at hoppe ind i en plads position er nogen dage så spændende for ham, at han sitre og ryster af begejstring.

Da vi startede vores konkurrence karriere, var han i virkeligheden kun en stor hvalp. 10 måneder gammel og 'mors dreng'. Verden uden om interesserede ham ikke så meget - han havde det fint i mors skørter... Super for en heelwork hund. Han fløj gennem kl. 1 og tog Årets Hund sejre med sig i både DKK og BCK. Han satte så godt som aldrig en pote forkert i ringen.

Mmmm, så blev han teenager. Han opdagede, at der var en verden uden for ringen og den var både spændende og lidt skræmmende. Han begyndte at være opmærksom på publikum, bevægelser og liv rundet om ringen. Suk!

Efter at have brugt et par konkurrencer som træning, for igen at få fokus i ringen, besluttede jeg at finde nyt musik til Beat. Walzing Mathilda er et rigtig godt program, men hvis hunden har brug for støtte, så hjælper det ikke at den skal performe halvdelen af programmet med handleren gemt bag et lagen.

I dag i Værløse havde vi så debut med et program, som vi havde lånt af Robbie. Hans gamle Feet Of Flames blev bragt til live igen - blot med en spinklere og lidt mindre erfaren performer :o). Det var en rigtig god beslutning, at ændre program. De kiksere der var, stammede hovedsageligt fra en handlere, der ikke helt havde planlagt programmet til en lille ring. Vi sad fast i hjørner og skiftede retning på sjuskede tider og måder. Vores flow var ikke imponerende, men pyt med det. Beat viste pænere heelwork end han har gjort ved de sidste konkurrencer og vi var begge glade i ringen.

Hvordan dommerene vurderede vores præstation ved jeg ikke, men det betyder heller ikke så meget.

Min far fylder 60 i dag, så om lidt skal jeg afsted igen til fødselsdagsfest. Tillykke med dagen far :o)






1 kommentar:

Helle sagde ...

Så kan jeg jo afsløre lidt til dem der læser kommentarer ;-)
Stort tillykke med jeres 2. vinder og 4 Q points :-)
Welcome back Feet of Flames!