mandag den 16. november 2009

Fotos fra Oslo

Det er dejligt at være hjemme hos mine egne hunde igen. Jeg savner virkelig mine hunde når jeg underviser og ikke har dem med. Især når jeg underviser i HTM, fordi min tanker om træning er så meget lettere at forstå, når jeg kan bruge mine egne hunde til at vise, hvordan de forskellige ideer virker. Men sådan kunne det ikke være denne gang, så det var skønt at komme hjem til hundene igen :o).

Og det var godt, at jeg ikke valgte at køre til Oslo for at kunne have hundene med... Jeg har stadig sommerdæk på bilen og jeg ankom til Oslo i snevejr og ret glat føre! Det var fint at lande med flyet og blive hentet i lufthavnen af Ellen.


Hun kørte mig til hotellet, hvor jeg kunne slappe af. Det var første aften siden NM, hvor jeg har haft tid til at slappe af, så jeg nød ikke at have noget som jeg skulle eller kunne gøre. Jeg gik i seng kl. 21 og sov som en sten til næste morgen, hvor jeg følte mig frisk og klar til en dags undervisning.




Kurset foregik på Oslos landbohøjskole. Der er super gode indendørsforhold. Udendørs er der gode træningsmuligheder, men det er en lang, smal bane at træne på, så som instruktør mister man let overblikket over sine kursister. Hvem man har været hos og hvem man endnu ikke har snakket med.



Da jeg jo ikke rent praktisk kunne passe det ind med at have mine egne hunde med, lånte jeg 2 demo-hunde. Søndag var det CKCS'en Henrik der stod for og lørdag var det stakkels kort-pelsede Pricilla (Staffordshire terrier), der måtte med ud i kulden.

Erin og Henrik


Pricilla

En del af de øvelser vi skulle lave, kunne vi heldigvis arbejde med inde i skolens store hall. Dejligt, for vejret var ikke helt med os i weekenden.
Her arbejdes der med links...




Søndag stod der fortolkning og koreografi på programmet. Les Miserable satte tanker i gang...


Der lyttes til musik og tænkes

Og så skulle kursisterne selv i gang med at koreografere... Musikken var Alley Cat... De fleste formåede at lave fint heelwork, der fremhævede musikken. Langt færre havde overskud til selv at performe og 'spille deres team ud'. Men alt i alt en rigtig god start. Hvis kursisterne får lyst til at fortsætte med HTM, så skal de nok blive go'e!


Her ser vi en rigtig Alley Cat, der hvæser og viser klør :o)



Lørdag aften var vi ude og spise på 'Egon', der var opkaldt efter Olsen Bandens Egon Olsen :o). Meget passende!


Tak til Norsk Freestyles Foreningen for en super weekend.

3 kommentarer:

Ellen Christensen sagde ...

Waou! - hvilken superblogger du er! Og mange fine bilder. Tusen tusen takk Emmy, for en herlig og inspirerende helg du gav oss! Nå gleder vi oss bare til fortsettelsen, og håper vi ser mange htm utøvere til vår første konkurranse i mai! Klem fra Ellen :)

Merete Andersen Huser sagde ...

Utrolig hvor kjapp du er, og hvor dyktig du er på å formidle ditt budskap, både skriftlig, muntlig, billedlig - og i praksis!!

Hilde og Ebbie sagde ...

Tusen takk for en flott og lærerik helg, med mye latter og flott trening.
Du var veldig inspirerende og flink til å undervise.
Jeg og korthårscollie Ebbie lærte masse og vi kommer garantert til å fortsette å trene HTM.

Det var sikkert veldig godt for deg å komme hjem til dine egne hunder og slappe av litt.

Takk for en super helg!