lørdag den 29. november 2008

Ophians konkurrence

Det her bliver en ultra kort blog... så kort som den nu kan blive efter en oplevelsesrig dag :-) -For det har været en lang dag og der venter en lang dag igen i morgen, så jeg skal i seng.

Hundeskolen Ophian har haft deres årlige november konkurrence og jeg skulle dømme + deltage i de 2 klasse 3'er.

Engelske Attila skulle også dømme og undervise søndag og mandag, men desværre måtte han melde afbud pga. sygdom, så der var lidt mere at dømme end oprindeligt planlagt, men det var ok. Alle de danske dommere var parate til at springe ind og give et nap med, så det gik fint.

Whisper var super i dag. Han vandt HTM kl. 3 og blev nr. 2 i FS3.
Og da det var årets sidste konkurrence, blev Årets HTM og FS Hund i BCK også kåret. Whisper vandt begge. Jeg er så stolt af ham!

I FS var det en kneben sejr. 3 hunde (Zico, Soda og Whisper) havde samme points, men Whisper vandt på at have slået flest hunde på vejen...

I HTM var han suveræn, idet han er ubesejret i hele 2008.

Jeg håber ikke, at det lyder som pral... det er ikke meningen. Jeg er bare oprigtigt stolt og glad over min dejlige Whisper.


Whispers mest rørende dans i dag, var da han dansede med Kåre.

Kåre er dansk dog dancings største og mest trofaste fan og som en lille juleoverraskelse til ham, havde vi planlagt, at han kunne få lov til at lave en lille opvisning med Whisper.
I pausen fik han en lille instruktion, så fik han Carinas kostume på og vores DJ startede 'The Polar Express' og Kåre og Whisper viste hvordan man gør det!

De var super og glæden strålede ud af Kåre. Og han havde bare styr på det. Heelwork i fuld fart rundt i ringen, zig zag, op på bagben, et par enkelte twists og så en flot finish pose; både Kåre og Whisper i et elegant buk. Og bagefter bukkede Kåre for sit begejstrede publikum.

Jeg havde en klump i halsen og jeg ved at der var en del der tørrede en diskret tåre væk. Aldrig har jeg set nogen nyde en dans i den grad!

Tak til Whisper og Kåre for den oplevelse.




Vi havde fået lavet en t-shirt til Kåre til minde om dagen og hans første dans. Den blev overrakt ved præmieoverrækkelsen og der var ingen tvivl om, at han kunne lide den :-)



Beat har haft verdens kedeligste dag i dag. Tusind tak til jer der hjalp mig med at lufte og underholde ham mens jeg var bundet til dommerbordet. På billedet er det Beat og Henriettes Lucia (schæferhvalp på samme alder som Beat), der hygger sig.



Som nævnt skulle Attila have undervist søndag og mandag og alle har jo sat weekenden af til HTM, så for ikke at skulle aflyse helt, har Johanna og jeg lovet at springe til og lave en træningsdag. Hmmm ja, vi er jo ikke Attila, men vi håber, at vi alligevel får en god dag.

På gensyn i morgen!

Fotos: Helle Larssen.

Ingen kommentarer: