søndag den 23. november 2008

Dansende Collier

Først og fremmest; Tak til collie folket for invitationen til at komme og undervise og for en rigtig hyggelig dag. Jeg glæder mig til at se mange flere collier på danse-gulvet ved forårets konkurrencer og opvisninger :oD.

Vi startede dagen inde i varmen, med at snakke lidt om fortolkning og gennemgå en koreografi til et enkelt vers af 'In These Shoes'. Derefter var det ellers ud i sneen, for at arbejde med egne hunde.

Knud og hans powerfulde horse

In These shoes? I don't think so!

Sitting in a bar...

Og mere sitting in a bar...

Da hundene begyndte at blive trætte, var der lige lidt tid til socialt samværd og hygge, inden handlerne skulle ind og arbejde videre.

En ting er at lave et program trick for trick uden musik...
Noget helt andet er, at skulle huske programmet og udføre det i det rette tempo. Selv uden hund, kan det være en udfordring!



Robbie havde bevist, at han kunne udføre programmet med god timing i forhold til musikken og endda med rigeligt tid til links og tricks.

Hmmm, var musikken blevet hurtigere da han skiftede handlere????
3 handler fik lov til at prøve hvad det vil sige at skulle lærer et program uden ad, huske det og udføre det til musik. Og alle 3 måtte de sande, at selv med en trænet hund, der ved hvad den laver, er det meget meget svært at koncentrere sig om både hund, sig selv, program og musik!
Dog Dancing er ikke for tøse-drenge! :oD





Frokost tid og tid til en vel-fortjent pause.
Mine hunde endte vist med at være dem, der fik mest frokost!!! Sjovt nok, holdt de sig mest oppe i Knuds ende af bordet...


Lille Bridie var også med og da der kom mad på bordet, glemte hun helt at være reserveret :o)

Beat og Knud spiser frokost

Efter frokost slog vi mave og snakkede om hvad der gør musik egnet eller mindre egnet til HTM. Jeg må erkende, at jeg ind imellem følte at det var unfair konkurrence, at jeg skulle slås med Beat om opmærksomheden. Selv det mest interessante HTM teori har altså svært ved at hamle op med en 4 måneders hvalp, der ruller sig ud og skruer helt op for charmen!
Jeg løste dog problemet ved at bruge Beat som demo-hund. Så var folk nødt til også at se på mig, hvis de ville kigge på Beat ;o).

Beat for fuld udblæsning

God HTM musik får folk til at se billeder og sprudle af ideer... Som her!

Dagen sluttede med en hyggelig gåtur med en stor flok collier, sheltier og Border Collier i skøn forening.


Det var dejligt at tilbringe dagen sammen med alle de dansende collier. Min første dansehund var en collie og det vakte mange minder om glade stunder med min dejlige Kiri.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Fik Knud overhovedet noget at spise :-)

Anonym sagde ...

Halløj Emmy
1000 tak for et super dag og et vildt inspirerende dansekursus! Jeg skal helt sikkert have fyret op under mindst én af mine fantastiske dansende collier.
Masser af hilsner fra Tina