søndag den 6. marts 2011

Sidste fælles-træning inden Crufts

Helle har været en super støtte i de sidste stressende måneder, hvor jeg har været tvunget til at træne et nyt program med Biscuit på kortere tid end jeg normalt ville bruge. Hun har trofast mødtes med mig og givet feedback på mine ideer, vores koreografi og vores trænings udfordringer.

Da det i september 2010 blev klart, at Biscuit og jeg ville få lov til at danse på Crufts 2011, var der ingen tvivl i mit hjerte om, at det skulle være med vores program til 'Its a Hard Knock Life'. Jeg elskede det program og det samme gjorde Biscuit. Jeg glædede mig vildt til at få lov til at lave det foran 8000 mennesker på de grønne tæpper i the Arena i National Exhibition Center.

It's A Hard Knock Life

Men så i oktober blev jeg opereret i knæet og det viste sig, at skaden var uoprettelig og ved Nordisk Mesterskab sidst i december måtte jeg erkende, at 'Hard Knock Life' bare ikke kunne lade sig gøre, hvis ikke knæet blev væsentlig bedre... Efter jul tog vi konsekvensen af det og satte alle sejl ind på at få et nyt og mere knæ-venligt program klar til Crufts.

Fra nytår og indtil nu, har vi knoklet på med nye tricks, ny korografi og ny musik. Jeg har med vilje ikke fokuseret på hvor lang tid vi havde tilbage, for jeg var helt klar over, at det egentlig ikke burde være tid nok, men det skulle det være, så det gjalt om at udnytte tiden bedst muligt og en nedtælling ville bare medføre stress og pres, hvilket ikke ville gavne processen.

Og jeg tror faktisk, at vi er klar... Biscuit og jeg kan vores program. Normalt når Biscuit skal lære et program, så skal han først lære det, dernæst skal han lære at elske det og først derefter bliver han stabil og performer det godt næsten hver gang. Jeg tror ikke helt at vi er kommet dertil endnu, så hvordan det går, kommer an på hvordan Biscuit har det på dagen. På en god dag, vil han sikkert lave det super godt, så kryds fingre for en rigtig god dag :-).

I dag mødtes vi med Helle for sidste gang inden Crufts.

Jeg startede med at vise Helle hvor langt vi er kommet med vores heelwork træning. Hero arbejder rigtig godt i øjeblikket, men han kan ikke sige sig helt fri for teenage særheder. Han har altid elsket freestyle, men i disse dage vil han hellere kigge på blomster og nyde solen... I forgårs faldt jeg lige på rumpen da vi trænede, fordi Hero stoppede mellem mine ben og nød vindens susen gennem hans små knurhår og jeg fortsatte med at tage et skridt baglæns i forventning om, at vi var ved at slalomme... Han kom til at danne en benlås og bump - der lå jeg! Men der er gode fremskridt i hans heelwork og det havde vi glædet os til at vise Helle :-)

Heros heelwork




Og så kom Helle og Jazz jo lige og mindede os om, at vi stadig kun er begyndere når det kommer til heelwork :-)

Mums - en guf lige ned i munden på Jazz :-)

Beat er ved at være sig selv igen efter hans lange periode med spisevægring - han lavede sit nye program rigtig godt og nu glæder jeg mig snart til at komme ud og vise det frem. Det er et rigtig godt program til lille Beat.

Beat

Doggie arbejdede videre med Wilkommen, der stadig er et nyt program med mange småting, der skal rettes til.


To smukke Littlethorn tæver - Doggie og Jazz
(de kommer begge fra samme opdrætter - Kennel Littlethorn - og de ligner hinanden meget)

Biscuit lavede et rigtig fint program. Han var super motiveret og lod sig ikke gå på af, at belønningen lod vente på sig, fordi Helle og jeg åbenbart ikke var helt enige om hvem der skulle afgøre at han arbejdede godt nok til, at vi skulle belønne - ups! :-)
Han har arbejdet godt i de sidste uger, så jeg er for alvor begyndt at glæde mig til at vi skal afsted. Crufts - here we come!
Mama thinks I'm living in a convent A secluded little convent in the Southern part of France

Mama doesn't even have an inkling That I'm working in a nightclub in a pair of lacy pants...

Til sidst trænede Cookie sine nye rally øvelser og Whisper trænede sine heelwork positioner. Det er skønt at kunne vende tilbage til Whisper, når jeg har trænet med alle de unge hunde... Kære gamle Whisper... Det føles næsten lige som at komme hjem, når det er ham, der falder ind i heelwork positionerne ved siden af mig.


Cookie

Whisper

Vi sluttede dagen med en gåtur ud over marken.



Tak Helle for trænings-support gennem vinteren og for en god dag i dag.

Ingen kommentarer: