søndag den 31. juli 2011

Border Collie Classic og Vejen

Robbies barnebarn Nexee deltog ved BC Classic på det Tjekkiske hold. Her ligger hun ved siden af Robbies søn Whisper.
Puh - jeg synes godt nok, at der er travlt i øjeblikket! Derfor kommer der også en kæmpe opdatering nu i stedet for flere små... Jeg er noget bagud med dog dancing dagbogen!

I sidste weekend stod den på Border Collie Classic i Vallensbæk. Border Collie Classic er Europamesterskaberne i agility for Border Collier og det blev afholdt i forbindelse med Border Collie Klubbens Klubmesterskab.

Robbies barnebarn Nexee fra Tjekkiet

Robbies søn Eddie

Robbies barnbarn Stensedals Freja

Robbies barnbarn Germal Prada
Lørdag stod den naturligvis på agility og der ud over var der lydighed, rally prøver og udstilling. Jeg hjalp til i udstillingsringen, hvor Heros opdrætter Bob Tunnicliff var dommer. Det var en kold dag med regn fra tidlig morgen til sen aften. Øv, hvor kan regn bare gøre sådan et udendørs arrangement noget mindre sjovt.

Bob Tunnicliff med 6 hunde af hans opdræt, der alle deltog ved Border Collie Classic.

Bob Tunnicliff med 3 af Robbies børnebørn fra hans opdræt - Nexee fra Tjekkiet og Doggie og Ruby fra Danmark. 

Mmmm Hero vil også godt have frokost.

Bridie - godt træt af kulde og regn

Sidst på dagen, var jeg med Marion Turner, der var på besøg fra England for at dømme søndagens udstilling, rundt for at kigge på stande. Da vi kom til Tutti Pet Products stand, gik vi amok i Back On Track dækner. Whisper havde allerede et, men jeg købte et til Beat og et til Hero. Marion købte et til at tage med hjem til sine tæver. Da jeg skulle til at forlade standen, fik jeg øje på en meget amerikansk udseende bi blue sheltie. Jeg var nødt til at gå tilbage og spørge... Og ja, det var sørme Biscuits barnebarn Speedy. Hendes mor var Biscuits datter Anja.

Nye jakker til alle!

Speedy

Speedy og Biscuit
Sidst på eftermiddagen kørte vi hjem for at tørre og gøre klar til dag 2. Om aftenen var der international hygge med engelsk, dansk og tjekkisk deltagelse :-).

Søndag morgen var der igen afgang mod Vallensbæk, men ikke før Hero var blevet fejret med fødselsdags-gaver og en god fødselsdags-morgentur. Han fyldte 1 år i søndags!

Tillykke med fødselsdagen lille mand!

Søndag var der udstilling (dommer: Marion Turner), HTM og selvfølgelig agility. Jeg tilbragte dagen i HTM ringen. Der var nok at gøre inden konkurrencen kunne skydes igang. Ringen skulle gøres klar, anlægget stilles op, telte flyttes og vores dommer skulle hentes på stationen.

Der slæbes borde til HTM dommere og DJ

Kl. 12 gik vi i gang. Hero skulle stille op i Freestyle kl. 1 og Beat i kl. 3. Begge arbejdede super godt og jeg er meget stolt af dem. Hero vandt sin klasse og Beat blev nr. 2.

Beat fejrede sin Freestyle Champion titel.

Hero sammen med sin opdrætter Bob Tunnicliff
Det var endnu en våd våd våd dag og vi kunne igen konstatere, at alting bare er meget mere besværligt, når det regner. Da vi kom hjem om aftenen, var alt vådt! Ad!


De to engelske udstillingsdommere skulle først hjem tirsdag, så mandag stod jeg sammen med resten af BCKs udstillingsudvalg for at underholde dem og vise dem lidt af landet. Vi tog selvfølgelig i Tivoli. Det var stadig gråvejr, men det holdt tørt og det blev en god dag.

Ingelise fra BCK, Bob Tunnicliff og Marion Turner i Tivoli.

Marion Turner lavede små videofilm på sin telefon, som skulle med hjem, så hendes mand kunne se dem. Hun var meget begejstret for Tivoli.
Tirsdag var det tilbage på arbejde og det var hverdag igen...

Torsdag fik jeg en panikslagen sms fra Helle. Hun kunne slet ikke få Jazz' nye Dance Of The Knight program til at hænge sammen. Vi aftalte at mødes efter arbejde, så kl. 15.30 da jeg kom hjem fra arbejde, kørte Helle også ind på Thorsvej. De næste 1½ - 2 timer brugte vi på at få Helle til at forstå musikken. Hun arbejdede alene, sammen med Whisper og til sidst med Jazz. Hold da op, hvor var det cool at se brikkerne lige så stille falde på plads, Hun fortjener success med det program. Hun har knoklet for det!

Helle og Whisper arbejder på timing og takt.

I går (lørdag) stod den så igen på konkurrence. Årets sidste DKK konkurrence fandt sted i Vejen i strålende sol og varme. Det var noget uvant.

Beat hilser på sin gode ven Kåre.
Turen der over gik fint... nåh ja, lige bortset fra bildøren, som vi låste da vi skulle købe kaffe og derefter ikke kunne låse op igen... Ups! Vi var nær kommet for sent til konkurrencen.

Hero, Biscuit og Beat stillede op i Freestyle. Hero i kl. 1 og de to andre i kl. 3.

Biscuit og Beat fik begge over 27 points (ud af 30), så det er super super flot. Jeg er så tilfreds med dem. Beat blev. 3. vinder og Årets Hund nr. 2. Wooooohooooooo - hans første sæson i kl. 3 og Årets Hund nr. 2!!!! Way to Go lille Beat.

Hero... Hmmm ja, hunden før han skulle ikke dømmes og jeg havde lige været i ringen med Beat, så der var meget lidt tid. Dommerne sagde godt nok, at jeg bare skulle tage den tid jeg havde brug for, men det rigtig svært, når man ved, at alle sidder og venter. Resultatet var, at jeg tog Hero ud af buret, varmede op i et lille minut og gik i ringen. Det kunne Hero ikke helt magte. Vores program gik i kage og tilsidst improviserede jeg mig bare gennem. Hero tog det heldigvis fint og han mistede hverken gejsten eller sit drive. Han vandt klassen og rykkede dermed op i kl. 2. Han blev også Årets FS 1 Hund. Flot lille mand.

Årets FS1 Hund

Når Hazyland hundene gør noget specielt, får de en Happy Meal og jeg syntes at 3 x 1 vinder + Årets Hund på kun 2 måneder i alderen 10 - 12 måneder var ret specielt, så Hero vi lavede et Hero Happy Meal stop på vejen hjem. De andre fik selvfølgelig også :-)

Burgeren var fin, men det bedste var nu at få Milk Shake... Yums, det er Hero pjattet med!

Biscuit - yums!

Whisper med hovedet dybt begravet i en Happy Meal

Beat spiser cheese burger

Helles hunde fejdrede Doggie og Jazz' Årets Hund resultater og Jazz' oprykning til kl. 2

Erm Cookie... Hvorfor har du to Happy Meals og Jazz har ingen????

2 kommentarer:

Helle sagde ...

Tak for nogle hyggelige weekender og for din - og ikke mindst Whispers - tålmodighed i torsdags :-D

Karina Thrane sagde ...

Hejsa :-)
Hvor var det fedt at møde Speedy's morfar Bisquit - og hold da helt op, hvor mindede de bare om hinanden :-)
Tak for billederne!

Mange hilsner,
Karina