mandag den 11. april 2011

Velkommen til Herning Messecenter - eller dag 2 af Vild Med Dyr Messen

Der var opvisning med kaninhop i ringen, da vi ankom til hallen om morgenen.

Dag 2 i Fredericia Messecenter var lige så herlig som dag 1. Hårdt arbejde - JA! men en fed oplevelse og super gode forhold for hundenen og os at arbejde under.
Ligesom lørdag skulle vi optræde 2 x 30 minutter og vi kørte samme program igennem:
Hero og jeg brugte først 15 minutter på at snakke og vise clicker træning og forklare om sporten og forskellen på HTM og Freestyle.
Derefter præsenterede jeg de voksen hunde - Doggie med 'Wilkommen' (HTM), Biscuit med 'Don't Tell Mama' (Freestyle), Cookie med 'Skoogian' (Freestyle) og som rosinen i pølse-enden Whisper med 'Ratatouillle'.

Hero
Første opvisning kl. 11.45 gik rigtig godt. Inden vi gik i gang, tog vi Jazz og Beat ind i ringen og arbejdede med dem uden musik og uden at speake og det trak virkelig tilskuerene til. Vi havde et KÆMPE publikum og hundene var begejstrede og veludhvilede efter en god nat hjemme i deres hundekurve/min seng.

Beat
De 30 minutter vi var 'på', fløj afsted. Lynhurtige kostume skift og ingen tid til opvarmning. Det skulle vi have klaret inden de 30 minutters show startede. Vi nåede slet ikke at se hinanden optræde, men både Hero, Biscuit og Whisper var gode og nød at arbejde.
Biscuit
Jeg tror, at det var den bedste udførelse af Don't Tell Mama nogensinde. Ligesom ved første opvisning i går, så føltes det som om, at alt fungerede.

Whisper
Whisper var noget uartig - lidt for tændt, men selv om det føles ubehageligt og ude af kontrol for mig, så betyder det som regel bare, at han ser ekstra powerfuld ud for publikum. Som regel synes andre, at han er bedst, når jeg føler, at jeg er på grænsen til at miste kontrollen :-)

Såh... det eneste rigtig store UPS! i denne opvisning var, at jeg started med glad at gå ind i ringen og siger 'God morgen alle sammen og velkommen til Messecenter Herning'!!! Hovsa!


Cookie

Efter vores første optræden, pakkede vi hundene i bilen og kørte de 20 minutter til Middelfart, hvor vi besøgte Jive. Jive flyttede ind i Hazyland flokken da han var 2 år gammel. Han kom fra en familie, der var i opløsning og havde det tydeligvis ikke godt. Han havde angstbider tendenser og var utryg. Efter ½ år hos mig, havde han ændret sig meget, men desværre kunne han ikke håndtere at bo sammen med de andre hunde. Han følte sig presset og var stresset. Derfor måtte jeg tilsidst vælge at omplacerer ham. Det er noget af det sværeste, jeg nogensinde har gjort, men hold da op, hvor var det godt for både Jive og os andre. Jive har nu det bedste liv man kan tænke sig hos Jens og Christina.

Jive kune stadig huske sit heelwork

Leg og sjov :-)
Det var dejligt at se ham igen og han var tydeligvis også glad for at se mig. Han havde ihvertfald ikke glemt mig og det var dejligt. Han havde heller ikke glemt det heelwork jeg lærte ham, mens han boede hos mig - han kunne både gå på højre og venstre side :-).
Tilbage på Messen havde vi tid til at gå rundt og kigge på dyrene og standene inden vi skulle gøre klar til 2. optræden.

Rovfuglene facinerede mig.



Hulepindsvin

Et stinkdyr

Mange forskellige krybdyr


Et kæmpe tusindben

Lidt mindre eksotisk - en yndig cocker spaniel :-)

Og så var det tid til at gå til ringen....
Igen varmede vi op og samlede publikum omkring ringen ved at tage Beat og Jazz ind. Det var knap så effektfuldt denne gang, for klokken var 16.30 og vi var messens sidste opvisning, så der var ikke mange tilskuere tilbage, men dem der var der, samledes alle om ringen og så os danse.

Beat


Phew - det var hårdt :-)
Helle og Jazz

Igen leverede hundene en god præstation. Whisper var bedre end om morgenen.

Doggie

Hero gjorde det igen super godt. Ingen slinger i valsen - hen tog alle kommandoer og ville bare så gerne, men jeg kunne godt mærke, at han var meget meget træt og det var godt, at han ikke skulle mere den her weekend. Der var ikke mere tilbage i ham.
Han mindede mig så meget om Robbie - en rigtig 'slider'. Lige meget hvornår jeg tog ham i ringen, så ydede han sit bedste og selv når han var træt, så gjorde han alt hvad han kunne. Sådan var Robbie også i sine unge dage. Jeg kan huske en weekend på Hjerl Hede. Det var stegende varmt, men Robbie viste sit freestyle program 14 gange i løbet af 2 dage og det var lige så godt sidste gang som første gang.

Hero

Biscuit var også træt, men han gjorde det super flot og det var dejligt. 4 x i ringen på 2 dage er meget for Biscuit. Det har jeg aldrig budt ham før, så det var dejligt at se, hvor godt han håndterede det og at han bevarede motivationen og glæden. Publikum elskede ham, hver gang han var i ringen og Biscuit elsker jo altid publikum... ;-)

Biscuit

Da vi kom ud, tog vi os lige tid til at snakke med de tilskuere, der stod tilbage og gerne ville hilse på hundene og os og derefter blev der turbo pakket...

Ved 8 tiden var både Helle, jeg og alle hundene hjemme efter en super fed weekend i Fredericia (ikke Herning!).

Ingen kommentarer: