lørdag den 25. juli 2009

Terrier i Frederikshavn

Gosh, hvor er der langt til Frederikshavn! Hazyland Flokken og jeg startede hjemme fra kl. lidt i 6 i morges og er netop kommet hjem - nu ved 21-tiden!

For et halvt års tid siden blev jeg kontaktet af Inge fra Dansk Terrier Klub og spurgt om jeg ville komme til Frederikshavn og undervise og det ville jeg selvfølgelig gerne, så kl. meget tidligt i morges tog vi afsted og kl. lidt over 10 var vi fremme. Fordi jeg skulle køre så langt og i forvejen skulle tidligt hjemme fra, startede kurset først kl. 11, så jeg havde tid til at lufte hunde inden deltagerne og vores værtinde ankom.

På vores gå-tur kom vi forbi denne glade fyr... Robbie gad ikke det foto-pjat, så han ser gnaven ud :o)

Vi startede med at se dvd i et mødelokale i en lokal virksomhed. Desværre virkede teknikken ikke rigtigt, så vi endte med at finde de programmer vi skulle bruge på YouTube og min intro, der normalt varer ca. 45 minutter tog 2 timer! :o(

Efter teori delen kørte vi to minutter til Knivholt Hovedgård, hvor der var en rigtig fin træningshal, som vi kunne træne i. Smukke omgivelser til arbejdet!

Terrier er gode danshunde og de nåede rigtig langt med de tricks vi arbejdede med. Sidst på dagen var både hund og handlere trætte i hovederne og hundene havde også fulde maver, så det gjorde ikke så meget at indledningen havde trukket ud - alle fik lavet rigeligt alligevel :o).



Og så gik turen tilbage til Sjælland. Øj, hvor var der langt hjem... Og de stive ben efter en dags undervisning hjalp ikke!

Robbie fik lov til at sidde foran, så han kunne holde mig med selskab... Hmpf! Han sov hele vejen! Men det var hyggeligt alligevel :o)

Ingen kommentarer: