søndag den 14. juni 2009

FS1 Sheringem Rhythm Of Dance


Så er vi hjemme efter DKKs dobbelte kl. 1 og 2 konkurrence i Vejen. Beat stillede op i 2 x Freestyle kl. 1 og han var en rigtig god lille fyr :o).

Formiddagens konkurrence startede kl. 9 og Freestyle 1 var dagens første klasse. Beat var næstsidste hund i klassen, så jeg havde tid til at nyde et par af de andres optrædener, inden jeg skulle varme op og gøre klar.

Et af Beats store problemer har været at bevare fokus og ikke lade sig distrahere af hunde, mennesker, fugle, biler eller andet, der bevæger sig, så vores første program i dag var en stor triumf for os.

Udstillerne og endda DKKs officials havde ikke været særlig gode til at forstå, at der var konkurrencer i Store Ring, så dommerne havde måttet bede en del mennesker om IKKE at vade tværs over ringen midt under konkurrencen.

Ca. 40 sekunder inde i Beats program, råber en af dommerne pludseligt 'Hvad f***** laver du?'. Jeg stivede fuldstændigt, men heldigvis sad jeg ned på det ene knæ og Beat havde forpoterne på mit ben, så han var i en ret stabil position. Jeg havde ingen ide om, hvad det var jeg have gjort forkert. Jeg så mig forvirret om og opdagede, at der stod en dame lige bag mig - midt inde i ringen. Det var hende dommerne havde råbt af! Jeg har åbenbart fået tilbudt at starte forfra, men for det første hørte jeg ikke det tilbud og for det andet havde min start været så god, at jeg ikke ønskede at skulle gøre det igen.
Jeg rejste mig, gik videre som om intet var hændt... Hmmm næsten... Jeg havde fuldstændigt mistet fornemmelsen af hvor i musikke jeg var, så jeg improviserede indtil jeg igen - ca. 20 sek. før programmet sluttede - fandt tilbage til min oprindelige koreografi.

Phew! Den slags er hårdt med en rutineret hund, men endnu mere hårdt med en 11 måneders, urutineret unghund, der kun har 1 konkurrences erfaring at trække på!

Men jeg var super stolt af Beat. Han havde holdt fokus på mig og arbejdede med energi og glæde, selv om jeg mistede koncentrationen fuldstændigt og han lod sig ikke påvirke af, at der gik en dame lige bag ved ham mens hans optrådte. Flot!

Beat placerede sig som nr. 2 i klassen med i alt 25,77 points.

Eftermiddagens konkurrence var noget mere udramatisk. Ingen forstyrrelser, men en tændt og glad Beat, der endnu engang arbejdede super fint og koncentreret. Han fik sin første Freestyle sejr med 25,13 point.

Med 2 x 2 vinder og 1 x 1. vinder er Beat nu rykket op i Freestyle kl. 2. Han kan dermed pryde sig med titlen FS1. Hans første titel! :o)


Beat med sine præmier :o)

Efter selve konkurrencen lavede kl. 3 hundene opvisning. Biscuit lavede en fin 'Bon Jour' og Whisper lavede en super 'Dance of the Knights'.

Og så gik turen hjem!

3 kommentarer:

Nessie, Queeny og Anja sagde ...

Kære Emmy og Beat
STORT TILLYKKE med titlen... det var super godt gået af jer... WOW!!!
Anja

Glennigan sagde ...

Hej Emmy.
Tillykke med Jeres 1. titel.

Merete Andersen Huser sagde ...

Gratulerer så mye og så imponerende fokus!