torsdag den 3. juni 2010

Dejligt solskin over Vejen :o)

Vejret var fantastisk og kursisterne engagerede og super dygtige, da jeg i dag var på Askov Højskole ved Vejen for at undervise i HTM for DKK (Åbne Kurser).

På Askov Højskole er der ikke mulighed for at tage hundene med ind i bygningerne, men bortset fra det, er der super gode træningsforhold. Vi havde en enorm træningsbane lige uden for teori-lokalet og der var god skygge til hundene, når de ikke arbejdede. Selv om der var mange mennesker samlet på området, lod ingen til at være generede af hverken musik eller hunde-gøen.
En stor og plan træningsbane - perfekt til HTM.

Og skygge til de hunde, der havde pause. Her er det Hazyland Flokken der venter på at, det bliver deres tur igen.

Handlerne arbejder på et program uden hund... Og derefter kom hundene på banen!












Robbie var så heldig at finde en, der havde lyst til en sving-om med ham også.

Og lille Biscuit var træt da vi kørte hjem :o)

Da jeg kørte hjem i dag, kom jeg til at tænke over, hvor meget kursisterne på et kursus faktisk er med til at præge dagen og undervisningen. Det er ikke ret længe siden, jeg underviste samme DKK kursus på Sjælland. Samme musik, samme koreografi, mere eller mindre samme plan for dagen og undervisninge, men vidt forskellige dage. Begge dage var gode og super hyggelige og alle kursister - både fra Sjælland og Jylland (ups og også dem fra Fyn selvfølgelig!) - var inspirerende at undervise og dejlige at være sammen med, men dagene er bare blevet meget forskellige med helt forskellige fokus områder og pointer. Det er da værd at huske næste gang jeg selv er på kursus - at jeg via mine spørgsmål og mit engagement, faktisk bærer en del af ansvaret for, hvordan dagen bliver.

Tak til DKK for invitationen til at undervise og tak til kursisterne for en god dag.

Ingen kommentarer: