søndag den 24. maj 2009

Min 'Årets første konkurrence'

Bortset fra Nordisk Mesterskab og Crufts, var BCKs konkurrence i dag årets første for Hazyland flokken og jeg.

Årets første konkurrence, NM kvalifikation og 3 nye programmer. Puha!

Første klasse var Freestyle kl. 3. Biscuit var hund nr. 2 i ringen med sit nye program til 'Bon Jour' fra tegnefilmen 'Beauty and the Beast'. Vi havde debut med programmet på Bakken i torsdags og der var en hel del kiksere! Heldigvis gik det bedre i dag :o). Biscuit vandt klassen med 25,2 points.

Det er et sjovt program, som både Biscuit og jeg nyder at arbejde med.


Så blev det HTM klasse 3. Endnu et nyt program. Whispers debut til 'Dance of the Knights'. Vores tema er et middlealderligt ridderbal og jeg ser flotte bal-sale fyldt med elegante riddere, der byder deres ladies op til dans.

Whisper var på! i dag. Han arbejdede godt, var tændt og nød hvert eneste sekundt i ringen. Det var en god debut og vi vandt klassen med 26 points.



Dagens 3. debut var uden sammenligning den mest nerve-pirrende!!! Det var ikke kun debut på et nyt program... Det var debut med en ny hund!!!!

Puh hvor er det svært at starte med en ny hund. Man føler slet ikke at man kender den og ved hvordan den skal håndteres i konkurrence situationen. Skal den varmes meget op eller kun lidt? Hvad kan risikerer at forstyrre den? Vil den være utryg i ringen eller lige glad? Forstyrre publikum den?

Beat gjorde alle mine bekymringer til skamme. Han gjorde præcis som jeg bad ham om, var opmærksom på mig og ikke på publikum og han lod sig ikke påvirke af dommere eller handlerens konkurrence nerver.
Den kære lille fyr fik 24,27 points og blev nr. 2 i Freestyle kl. 1 :o).
Hans musik var 'Fly Me To The Moon'.







Beats Freestyle debut er lagt op på YouTube. Beklager den dårlige kvalitet - det er filmet med mit lille 'still-photo' kamera.



Ingen kommentarer: