lørdag den 25. april 2009

Lyngholm Cup

I dag var Lyngholm Hundeskole - med Anja og Sofie i spidsen - værter for HTM konkurrencen Lyngholm Cup. Konkurrencen blev holdt indendørs på en god tæppe-belagt ring og alt fungerede upåklageligt.

Jeg stillede ikke selv op - mine programmer er ikke klar, men jeg var der som dommer og det var en rigtig god dag, med god stemning og en masse flot dog dancing.

Der var god tilslutning til konkurrencen og især kl. 1 var store klasser. Niveauet var højt og alle vinder programmerne var af en rigtig god kvalitet - herligt at se.

Bedømmelserne tog noget ekstra tid, fordi der var dommer-aspirant på. Måske lidt langtrukket og irriterende for nogen, men en nødvendig investering i fremtiden. Vi har jo brug for dommere :o), så det er tiden værd. Tak til deltagerne for tålmodigheden.

Selv om jeg dømte de fleste klasser, var der stadig tid til at lufte mine egne hunde og jeg er sikker på, at de havde en god dag på trods af, at de ikke fik lov til at danse.

Cookie (Helles Border Collie), Beat, Biscuit, Whisper og Robbie

Cookie hyrder Beat, der hyrder Biscuit...

Hmmm, skal tungen være så lang????

Frokost pause og hygge

Præmie-overrækkelse

Arrangørene Sofie og Anja ved præmie-overrækkelsen

Freestyle kl. 1 vinderne

Tak til Lyngholm Hundeskole, Anja og Sofie for en hyggelig dag og et godt arrangement.

1 kommentar:

Gyldenkærne Border Collies sagde ...

Hejsa. Det lyder som om det har være en rigtig god dag. Næste gang vil jeg komme og kigge på. Jeg har nemlig aldrig set en dog dancing konkurrence før.