onsdag den 14. september 2011

UK Dag 3 - Littlethorn og Grandver

Jazz og Biscuit tog sig en lille morgen-ta'-fat!
Morgenmad ude på marken sammen med hundene.

Vi vågnede tidligt! Meget meget tidligt! Vi var gået i seng ved 9 tiden aftenen før, fordi vi var så trætte efter rejsen og vores indre ure kørte stadig på dansk tid, så kl. 4.30 var vi begge lys-vågne og kl. 6 gav vi op og stod op. Det var imidlertid ikke så galt, for det gav os mulighed for at træne hunde fra kl. 7 - 9, hvor vi stadig havde hele huset og de omkring-liggende marker for os selv.

Biscuit

Hero

Doggie

Whisper

Jazz

Beat

Vi trænede alle 7 hunde og var færdige lige præcis da Bob trillede ind gennem indkørslen sammen med lille Mac og Heros (og Jazz') bror Mito.

Lille Mac efter at han stjal Helles sko.

Mito, Hero og Jazz hyggede sig rigtigt sammen - 3 hunde fra samme kuld og kun lige et år gamle. Der blev løbet igennem! Og da de havde fået løbet det værste af sig, lykkedes det endda at få et par gode billeder af dem, hvor de sad ved siden af hinanden. Herligt at møde Mito og opleve ham sammen med de andre 2.



Mito, Hero og Jazz

Mito

Efter en hyggelig formiddag sammen med Bob og Alison, kørte vi en 20 minutters tid til Kennel Grandver, der ejer Doggies far Grandver's Celtic Quest. Helle havde aldrig set ham i virkeligheden og det skulle vi have gjort noget ved! Vi så også de andre Grandver hunde - G. Celtic Dream, der er Doggies tante og Littlethorn Miami, der er Doggies kuldsøster (og Robbies barnebarn) samt et Robbie oldebarn efter Robbies barnebarn Posh.
SHCH Grandver Celtic Quest

SHCH Grandver Celtic Dream

Sød trefarvet tæve fra Wizaland linjer

Doggies søster Littlethorn Miami

Robbies oldebarn

Vi havde et par rigtig hyggelige timer sammen med Elaine og hendes mand Steven. En masse hunde-snak, kælen med deres yndige lille Powder Puff (hårløs hund, der er født med hår)... Nåh ja og så brugte Helle og Steven evigheder på at prøve at fixe Helles elektroniske cigaret. Suk! Og endda uden succes!

Skøn lille Powder Puff. Sikke en personlighed!

Da vi kørte fra Elaine, fortsatte vi til Tesco og.... Yihaaaaa.... De havde elektroniske cigaretter... Men ikke gen-opladelige som den Helle havde ødelagt, så hun var nødt til at købe et lille lager af dem. Jeg hørte ikke hvor meget de kostede, så jeg spurgte Helle... £2 pr. stk.... Det var jo ikke galt. Helle besluttede sig for at tage 10. Øhhhhh £60????? Nåh, men så kostede de jo £6 pr. stk.... Ups! Indkøbt: 10 elektroniske cigaretter til en værdi af 600 kr!!!!! Og så opdagede vi endda, at der var nikotin i, hvilket Helle slet ikke ønskede. Men jeg vil nu sige, at de cigaretter var et godt køb og alle pengene værd! Phew!

Tilbage til Bob og Alison, som vi havde inviteret ud og spise om aftenen. Vi kørte til en Pub, hvor vi havde været før og hvor maden var rigtig god. Desværre var der kommet nye ejere og maden var ikke nær så god + der var en laaaaaaaaang ventetid og tjeneren var uhyggelig og meget irriterede munter! Trods dette dog en rigtig hyggelig afslutning på en dejlig dag.

tirsdag den 13. september 2011

UK Dag 2 - Ankomst

Store bølger fra morgenstunden!
Vi vågnede i god tid til at lufte hunde. Vi var godt stive i ryggen af de ikke helt gode færge-køjer og jeg tror også, at vi havde adskillige buler i hovedet af at støde hovedet mod bunden af sengen oven-over os. Der er ikke meget plads i 6 personers-kahyttere, men de er billige :-)

Vi luftede hunde og spiste morgenmad og gik derefter tilbage til kahytten og så 'Klovn - the movie'. Efter alt hvad jeg havde hørt om den, var jeg faktisk noget skuffet, men ok underholdning de sidste par timer på færgen.

Jazz og Hero tilbage i England for første gang siden vi havde dem med hjem sidste år i September.
Ankomst til Harwich havn kl. 12 som forventet. Vi smuttede gennem pas kontrol og told uden problemer og som sædvanligt var vores første stop ved Morissons lige uden for havne-området. Der er en god græsplæne, hvor hundene kan blive luftet og en god forretning, hvor vi kan få nye forsyninger (mad, guf og cola) inden den lange køretur.

Og køreturen blev lang!!!! Den tager normalt 3 timer, men pga. den ene trafikprop efter den anden, varede det 6 timer inden vi kom frem og vi havde kun en kaffepause undervejs! Suk!

Helle hentede kaffe mens jeg luftede hunde. Det gik faktisk rigtig godt og de var meget artige - indtil Helle kaldte på hundene for at få dem til at kigge på kameraet!!!

Beat var glad for at se sin bedste Helle-ven.

Det var især en lang tur for Helle. Hendes ryge-stop var kun en dag gammelt og hendes elektroniske cigaret var 'out of order' i høj grad! Sjældent har jeg set nogen mere ivrig efter at reparere noget!!!! Og jo mere hun fixede den, jo mere gik den i stykker! Men det var ret god underholdning for mig i bilen :-D.

Vi ankom til Kennel Littlethorn, hvorfra vi til sammen har 3 hunde (Jazz, Doggie og Hero). Det var Alison der tog imod os og hjalp os med at få hundene ud i deres kæmpe hundelufte-folde. Det havde været en lang rejse for dem og de var lykkelige for at komme ud og få strukket benene.

Lille Mac havde det fedeste temperament og var bare så lækker!

Mens vores hunde nød friheden uden for bilen, hyggede vi med den skønneste 5 måneders hvalp Littlethorn Mac. Hold da op, hvor var han bedårende. Det blev kun til et par timers hygge og snak inden vi gik i seng - udmattede efter ca. 30 timer på farten.

Hmmmm, så let er det ikke at puste en luftmadres op sammen med en hund, der tror at det er en bold man træder på!

Nej Beat - la' den være!!!! Vi skal slet ikke lege nu!!! Vi skal sove!!!!

God nat!

tirsdag den 6. september 2011

UK Dag 1 - afrejse

Nej, det var ikke de biler vi kørte i :-)
Jeg stod tidligt op mandag morgen og følte egentlig, at jeg havde massere af tid... men før jeg vidste af det, var klokken 12 og jeg havde ikke nået halvdelen af det jeg gerne ville nå... Men jeg havde også brugt en del tid på, at komme mig over mit nær-hjertestop, da jeg ikke kunne finde mit pas 1 time før afgang!!!!

Whisper havde haft dårlig mave - rigtig rigtig dårlig mave - hele weekenden og var stadig meget mat i sokkerne mandag morgen. Ikke rart med tanke på den 24 timers rejse inkl. 17 timer i bilen på færgen! En ven foreslog imidlertid Pet-Peak Digest og hold da op et mirakel middel. Hele weekenden havde afføringen sprøjtet ud i stinkende vand-agtige eksplosioner. 7 timer efter første behandling med Pet-Peak Digest, kunne vi rent faktisk samle fast afføring op efter ham op havnen i Esbjerg. WOW! Jeg er imponerent!!! En weekend på skånekost og Pro-Kolin havde overhovedet ikke hjulpet.


Hundeluftetur i Esbjerg.
Søjlen viser vandstanden under div. stormflode.


Line-kaos!
Beats chip bliver tjekket ved ind-check
Vi gik en god tur på havnen i Esbjerg inden vi tjekkede ind. Ved 18 tiden kørte vi ombord på færgen og fik os indkvarteret i vores kæmpe 6 personers kahyt uden nogen sidde-pladser. En time senere kunne vi lufte hunde for første gang. Alle havde det godt og virkede glade både for at komme ud af bilen og for at hoppe ind i den igen.




Dagens sidste luftetur var kl. 23, så vi havde nogen timer af slå ihjel. Vi spiste aftensmad, Helle kæmpede med sin kusntige cigaret (ryge-stop dims), som var gået i stykker allerede inden hun havde brugt den første gang og vi så film.

Helle hygger sig med sin ryge-dims mens den endnu virkede lidt.
Aftensmad

Hygge med film
Kl. 23 luftede vi hunde, der stadig havde det godt og så gik vi i seng. Vi blev vugget i søvn af nogen ret voldsomme bølger!

Kl. 7 var det op igen - hundeluftetur kl. 8.15. Alle havde det godt og var glade for at komme ud. Alle tackler rejsen rigtig godt. Det er Hero og Jazz' første lange rejse, men de tager det så fint og nyde alle oplevelserne.

Morgenhygge med mere film
Nu sidder vi i Cafe Lighthouse ved noget 'ikke så hurtigt' internet. Det vipper stadig en del og det er de vildeste bølger, der slår ind over skibet, men det er ok. Ingen søsyge :-).

Kl. 13 dansk tid (om 3 timer) skulle vi ankomme til Harwich og så går turen til Linton, hvor Hero, Jazz og Doggie's opdrætter bor.

søndag den 14. august 2011

Brego

Det er Brego i midten. Til venstre for ham sidder hans mor Nevada og til højre for ham er Revyy, som tilhører Bregos opdrætter.

Nyd Robbies fantastiske søn Brego. Han bor i Finland sammen med sin ejer Susanna og dyrker HTM lige som sin far.

lørdag den 13. august 2011

Hundens Dag i Tivoli

Tivoli Garden
For ca. 1 år siden var Helle, Jette og jeg inviteret ind i Tivoli for at optræde på Plænen i forbindelse med Hundens Dag. Det blev en ganske speciel oplevelse fordi det regnede så meget, at vi simpelthen var nødt til at skaffe publikum i tørvejr, så vi inviterede dem op på scenen, hvor de var under halvtaget. 

Tivoli-folket var begejstrede og inviterede os straks tilbage... Så i dag har vi igen været i Tivoli for at optræde til Hundens Dag.

Biscuit og jeg varmer op på scenen.

Vejret var bedre! Ikke helt tørt, men godt nok til at publikum fik en god oplevelse og havde lyst til at stå stille foran scenen og nyde showet.


Sidste år ønskede vi at vise, at alle hunde kan danse, så vi havde 3 forskellig racer med: en sheltie, en Border Collie og en gravhund. I år ville de gerne have 4 hunde, så der sneg sig en ekstra Border Collie med på holdet, der kom til at bestå af Hero, Biscuit og jeg, Helle med Doggie og Jette med Addi.

Hero åbnede showet med en hæs-blæsende 500 Miles optræden. Han var super god og fik publikum trukket til. Dernæst var Doggie klar til at vise, at HTM også kan have højt show quality. De viste deres program til 'Wilkommen'.

Hero - 500 Miles


Derefter havde vi en pause mens Liselotte Christiansen præsenterede forskellige hunderacer på scenen og fortalte om 10 hunde, der har gjort sig bemærket i verdens-historien. Vi kedede os bestemt ikke i pausen - vi havde alt for travlt med at genopfriske programmer, diskutere OEC og hygge med Rasmus Klump og Skæg :-)

Jette udnyttede pausen til at lægge Phantom make-up

Hero fandt en ny ven...

Eller rettere 2 nye venner - Rasmus Klump og Skæg

Til sidst var Jette med Addi og Biscuit og jeg på scenen for at afslutte DKKs underholdning med to så forskellige temaer som Phantom Of The Opera og Cabaret.

Disse fantastiske fotos har Marianne Wiil sendt til mig.

Don't Tell Mama
Efter vores optræden, skulle Jette interviewes af en journalist fra Familie Journalen, så Helle og jeg gik en tur rundt i parken, inden vi igen mødtes med Jette og fulgtes med hende ned til bilerne.

Biscuit, Hero og Doggie foran statuen af Lumbye

Hero, Biscuit og Doggie

Addi, Biscuit, Doggie og Hero

Der skal meget udstyr med, selv om man kun skal optræde i 4 minutter!

Tak for en hyggelig dag til Jette, Helle, DKK og Tivoli. Og selvfølgelig en kæmpe tak til mine to drenge Hero og Biscuit, der gjorde mig stolt i dag.