lørdag den 5. november 2011

UK dag 13 - Undervisning i Hackleton


Tidligt op så Helle og jeg kunne nå at få hundene luftet godt på marken uden for Mary Ann's hus inden vi skulle afsted mod Hacklton, hvor jeg skulle undervise i 'Accuracy'. Da vi kom tilbage fra morgenturen, var Mary Ann også oppe og det var tid til at tage afsted.


Pga. Biscuit har jeg fået ry i England for at være god til at få små svært motiverbare hunde til at arbejde, så der var rigtig mange små hunde på holdet, hvilket faktisk var enormt hyggeligt. Og i virkeligheden skulle der kun ganske små ændringer til i deres handleres måde at håndtere dem, før de arbejdede rigtig godt.






Der var også større hunde på holdet!


Det var en fed dag og tiden gik lynhurtigt, men hold da op hvor var jeg træt, da vi var færdige. Jeg havde så godt som ingen pauser haft hele dagen, for i frokost pausen koreograferede vi små bidder musik til en øvelser, som skulle bruges efter pausen.


Efter endt oprydning kørte vi tilbage til Mary Anns.


Og hundene kom ud på endnu en god gåtur på markerne. Tusind tak til Helle, der passede mine hunde hele dagen og sørgede for, at de kom ud og blev luftet og havde det godt!


Dagen sluttede med endnu en hyggelig aften sammen med Mary Ann og Annette.

Biscuit - ZZZZZzzzzzzzzzzzzzzz

UK dag 12 - rejse dag

Tid til at tage afsked med David og Kath og rejse videre mod Northhamptons.

Men vi skulle lige først have trænet hunde og have gået en god tur, så hundene var luftet inden de skulle ud og køre langt. Mmmm og så skulle kaoset på vores værelser lige proppes ned i kufferterne. Det var en udfordring!!!

Efter frokost tog vi afsked og forlod Derbyshire... Vi nåede dog ikke ret langt, før vi måtte stoppe og tørre Helles kaffe op, der var væltet ud over hele bilen. Ups!


Vi ankom til Mary Ann's hjem et par timer senere. Vi fik slæbt bagage mv. ind og derefter tog hun os med på en skøn gåtur - 11 hunde: 1 sheltie, 2 pudler, 1 blandingshund og 7 border collier.


Da vi kom hjem dukkede Annette Leslie op og vi havde en hyggelig aften. Vi var dog ikke længe om at finde dynerne. Det havde været en lang dag.

Go' nat lille Hero

UK dag 11 - Denby Pottery

Lille Denby uden for Denby Pottery
Efter dagens træning kørte vi til Denby Pottery - en gammel, traditionsrig keramikfabrik, der ligger i Derbyshire. Vi bookede os ind på en rundvisning, hvor vi først fik lov til at se en film om stedet, derefter førte vores guide os rundt på fabrikken, hvor vi fik lov til at opleve leret i forskellige former, se hvordan det hele blev brændt og glaseret og endelig fik vi selv lov til at prøve at lave en Denby frø - en lille frø af ler og vi prøvede at udsmykke keramik.

Frø produktionen er i gang.



Kath frø havde ikke noget hoved!!!!! Så hun måtte have den venlige guide til at hjælpe sig :-D. Og det keramik vi havde udsmykket var så grimt, at vi bestemt ikke ønskede at købe det med hjem!

Vores guide var ret god til det med udsmykning.

Det var vi ikke!



En super sjov og hyggelig dag og om aftenen kom Karen og Allan til middag, så der var god mulighed for at grine af det hele igen, da vi skulle fortælle dem om det.

Denby Lane... Kath hvalp hedder Denby!
Og Amber Lane - Kath har også en Amber!

UK dag 10 - Bakewell

Denby og Hero - bedste venner!

Endnu en dag, der startede i Lesleys træningshal - og uden for den! Team GB (det engelske landshold til The Open European Championship) skulle mødes med en fotograf, så mens de fik taget billeder, trænede Helle og jeg uden for hallen. Bagefter rykkede vi ind i hallen og trænede de sidste hunde.

Helle og Doggie

Beat og jeg

Kath og Denby

Kath og Spice

Efter træningen gik turen til Bakewell, der er kendt for sine Bakewell Puddings, men som også er en rigtig hyggelig og idylisk landsby med en smuk kirke.



Kath skulle have en Bakewell pudding med hjem




Efter at have set byen, kørte vi tilbage til Kath for at skifte tøj mv. Vi skulle nemlig afsted igen - den stod på besøg hos Karen og Allan om aftenen.

UK dag 9 - Chatsworth


Tidligt op of afsted til Lesley's hal for at træne hunde.

Derefter videre til Chatsworths House og landsbyen Edensor. På vejen stoppede vi hos Kath's Cafe (nej, den havde ikke noget med vores Kath at gøre) og fik frokost.



Oprindeligt lå Edensor i Chatsworth House park, men da the Duke of Devonshire blev irriteret over at se landsbyen, hver gang han så ud af vinduet, så købte han hele byen og flyttede den mursten for mursten over på den anden side af vejen, hvor den ligger nu... Lige på nær et hus. Ejeren af det ville ikke sælge eller flytte, så hans hus ligger stadig der hvor landsbyen oprindeligt lå.

Edensor Village



Edensor Kirke


plan var at gå en tur med hundene ved Chatsworth House, men Whisper trådte på en bi og blev stukket, så han og jeg ventede i udkanten af skoven, indtil Helle og Kath kom tilbage.

Hesten og Biscuit har ens ører!!!

Chatsworth House


Stakkels Whisper
Vi timede hjemturen perfekt. Lige da vi satte os ind i bilen begyndte det at regne voldsomt. Heldigvis stoppede det igen da vi kom hjem og hundene kunne slutte dagen af med hygge og leg i haven.